2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Så här skriver Vimmerby Tidning efter matchen:
http://www.vimmerbytidning.se/sport/ish ... -20170114/
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Så gött att vända ännu ett underläge till vinst :D
Älskar Albins brytning vid 7 min in i per 3 :D
Allettans sämsta lag enligt experterna slog till igen,hoppas dom fortsätter ranka oss som sämst,bästa tändvätskan tydligen :lol: :lol:
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Och återigen så gjorde motståndarna sin sämsta insats för säsongen?!
Jo så fort man möter SIK så gör man inte sitta bästa, fast man är ju faktiskt så mycket bättre!
Tröttsamt? Hört det förut? Jo jo visst vi förlorade skotten med 41-28 men det beror mest på att vi är inne i en hård träningsperiod just nu och killarna är lite slitna...
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Vilken skön seger! Vilken moral dom verkar ha i laget.
Första perioden så där...men andra och tredje så är dom ju bättre än Vimmerby.
Vem vet....Siken kanske till och med kan utmana "Guds gåva till hockeyn" bois i tabellen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Oerhört bra med denna vändning och seger igen. Nu finns det hopp om ett play-off! Det som oroar är givetvis spelet i pp, där utvecklingen är närmast katastrofal med fritt fall mot bottendyn. Det som var så bra i början och under grundserien. Det duger givetvis inte i fortsättningen om man vill vara med på allvar. Min basala amatörfråga är givetvis varför man bara spelar runt, skjuter för lite, inte tar eventuella returer, skiftar sida eller framförallt inte parkerar folket framför målisen och tar dödskampen? Visa mod och karaktär! Sååå jäkla avancerat svårt är det faktiskt inte att spela fem mot fyra om man har en grund och tror på sig själv. Håll uppe tempot och det blir resultat med en eller flera busar framför målisen!

Ett välbalanserat lag skall klara minst 20% för att få godkänt. Så är det. Laget har just nu 12% och hade under grundserien 25%. Morr! :evil:
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Göran Strid: Jag håller med dig om att det är hur viktigt som helst
att producera i PP. Men det är ändå bra betyg att kunna vinna över bois med enbart PP i ca 35 sekunder....i den matchen! Tänk om dom börjar producera i PP också.... :o
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Göran Strid wrote:Oerhört bra med denna vändning och seger igen. Nu finns det hopp om ett play-off! Det som oroar är givetvis spelet i pp, där utvecklingen är närmast katastrofal med fritt fall mot bottendyn. Det som var så bra i början och under grundserien. Det duger givetvis inte i fortsättningen om man vill vara med på allvar. Min basala amatörfråga är givetvis varför man bara spelar runt, skjuter för lite, inte tar eventuella returer, skiftar sida eller framförallt inte parkerar folket framför målisen och tar dödskampen? Visa mod och karaktär! Sååå jäkla avancerat svårt är det faktiskt inte att spela fem mot fyra om man har en grund och tror på sig själv. Håll uppe tempot och det blir resultat med en eller flera busar framför målisen!

Ett välbalanserat lag skall klara minst 20% för att få godkänt. Så är det. Laget har just nu 12% och hade under grundserien 25%. Morr! :evil:
Hmmmm.... SIK vann? Leta fel hit och dit är aldrig ett framgångsrecept, fokus ska ligga på det som är bra. Att få negativ kritik i en vinnande stund är bland det sämsta en spelare ska få att höra! Spelat på ganska hög nivå själv (inte hockey ) men att alltid fokusera på det dåliga och inte det som var (är ) bra tar ganska mycket energi och man får en uppgivenhetskänsla . Så peppa istället!! :evil: :evil:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tobias Thurén wrote:
Göran Strid wrote:Oerhört bra med denna vändning och seger igen. Nu finns det hopp om ett play-off! Det som oroar är givetvis spelet i pp, där utvecklingen är närmast katastrofal med fritt fall mot bottendyn. Det som var så bra i början och under grundserien. Det duger givetvis inte i fortsättningen om man vill vara med på allvar. Min basala amatörfråga är givetvis varför man bara spelar runt, skjuter för lite, inte tar eventuella returer, skiftar sida eller framförallt inte parkerar folket framför målisen och tar dödskampen? Visa mod och karaktär! Sååå jäkla avancerat svårt är det faktiskt inte att spela fem mot fyra om man har en grund och tror på sig själv. Håll uppe tempot och det blir resultat med en eller flera busar framför målisen!

Ett välbalanserat lag skall klara minst 20% för att få godkänt. Så är det. Laget har just nu 12% och hade under grundserien 25%. Morr! :evil:
Hmmmm.... SIK vann? Leta fel hit och dit är aldrig ett framgångsrecept, fokus ska ligga på det som är bra. Att få negativ kritik i en vinnande stund är bland det sämsta en spelare ska få att höra! Spelat på ganska hög nivå själv (inte hockey ) men att alltid fokusera på det dåliga och inte det som var (är ) bra tar ganska mycket energi och man får en uppgivenhetskänsla . Så peppa istället!! :evil: :evil:
Som sagt, jag skrev att det var oerhört bra med vändningen, men tycker precis det jag skriver om po och det klarar laget att hantera. Tro mig! :)
Carljohan Danling
Reactions:
Posts: 8
Joined: 14 Jan 2017, 19:15

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Carljohan Danling »

Tyckte Skövde hade svårt att kugga i under de två första, de blev inte tunga i anfallszon och det var mest soloräder. I tredje såg det bättre ut. Någon som vet hur det gick med spelaren som fick pucken klockrent i ansiktet i slutet?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Carljohan Danling wrote:Tyckte Skövde hade svårt att kugga i under de två första, de blev inte tunga i anfallszon och det var mest soloräder. I tredje såg det bättre ut. Någon som vet hur det gick med spelaren som fick pucken klockrent i ansiktet i slutet?
Man har ju hört talas om "duckface", men här är det nog tal om "puckface"! :roll:
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Känns fortfarande bra, eller hur! :D

Planens gigant igår måste ändå ha varit Appel. Han är ju i princip bara i båset en kort stund för en liten klunk vatten och sedan ute igen. Han är ju helt outtröttlig och gör ju monsterbyten. Det var till exempel en sekvens där Skövde fick en spelare utvisad i andra perioden. Jag såg inte om Appel redan var på isen när det hände men i vilket fall så är han ju med, som den backklippa han är, från sekund noll av utvisningen för att vara med och döda den. Han spelar av hela tiden och när Skövde får tillbaks sin spelare på isen vänder SIK upp spelet och anfaller och Appel han stannar kvar på isen och följer med i ytterligare halvminuten.
Det bytet spelar han alltså oavbrutet i minst två och en halv minut och han ser ju inte ens trött ut när han åker ut för att byta!
För mig var han igår planens osvurne gigant.

Rundqvist gör en bra match och är ju till exempel oerhört viktig i slutsekvenserna när Vimmerby skall försöka få till en kvittering. Det blir en hel serie tekningar i Skövdes försvarzon och de är ju naturligtvis oerhört viktiga då Vimmerby skall gå hårt och dessutom med sex utespelare. Rundqvist vinner ju i princip varje tekning i det oerhört viktiga läget och det känns som att Skövde klarar av Vimmerbys försök till slutforcering helt galant.

Skövde spelar med stort självförtroende och ett tydligt bevis på det är ju att Marmenlind till och med håller på att få in pucken i den tomma motståndarburen genom att chippa ut pucken i en lobb över spelarna och sånär få pucken i mål. Så gör man inte och riskerar en icing i ett sådant läge om man inte har ett enormt självförtroende.

Det är oerhört skönt att Skövde nu skapat luft ned till plats nio och tio i tabellen eftersom vi då kan ta några förluster utan att för den skull få någon jättepress på oss. Nu är det hur kul som helst att vara Skövdesupporter :D

En sak till. Jag tror att nu får vi verkligen betalt för Kempes träning. Det är inte av en slump som vi gång efter annan, i Allettan, tydligt visar att det är Skövde som är starkast när det drar ihop sig för avgörande. När man är starkast är det så oerhört mycket lättare att visa den fantastiska moral laget har!

Någon som vet något om skadan på Knutsson?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Känns fortfarande bra, eller hur! :D

Planens gigant igår måste ändå ha varit Appel. Han är ju i princip bara i båset en kort stund för en liten klunk vatten och sedan ute igen. Han är ju helt outtröttlig och gör ju monsterbyten. Det var till exempel en sekvens där Skövde fick en spelare utvisad i andra perioden. Jag såg inte om Appel redan var på isen när det hände men i vilket fall så är han ju med, som den backklippa han är, från sekund noll av utvisningen för att vara med och döda den. Han spelar av hela tiden och när Skövde får tillbaks sin spelare på isen vänder SIK upp spelet och anfaller och Appel han stannar kvar på isen och följer med i ytterligare halvminuten.
Det bytet spelar han alltså oavbrutet i minst två och en halv minut och han ser ju inte ens trött ut när han åker ut för att byta!
För mig var han igår planens osvurne gigant.

Rundqvist gör en bra match och är ju till exempel oerhört viktig i slutsekvenserna när Vimmerby skall försöka få till en kvittering. Det blir en hel serie tekningar i Skövdes försvarzon och de är ju naturligtvis oerhört viktiga då Vimmerby skall gå hårt och dessutom med sex utespelare. Rundqvist vinner ju i princip varje tekning i det oerhört viktiga läget och det känns som att Skövde klarar av Vimmerbys försök till slutforcering helt galant.

Skövde spelar med stort självförtroende och ett tydligt bevis på det är ju att Marmenlind till och med håller på att få in pucken i den tomma motståndarburen genom att chippa ut pucken i en lobb över spelarna och sånär få pucken i mål. Så gör man inte och riskerar en icing i ett sådant läge om man inte har ett enormt självförtroende.

Det är oerhört skönt att Skövde nu skapat luft ned till plats nio och tio i tabellen eftersom vi då kan ta några förluster utan att för den skull få någon jättepress på oss. Nu är det hur kul som helst att vara Skövdesupporter :D

En sak till. Jag tror att nu får vi verkligen betalt för Kempes träning. Det är inte av en slump som vi gång efter annan, i Allettan, tydligt visar att det är Skövde som är starkast när det drar ihop sig för avgörande. När man är starkast är det så oerhört mycket lättare att visa den fantastiska moral laget har!

Någon som vet något om skadan på Knutsson?
Håller med dig om allt, jag fick frågan i paus om jag trodde att dom skulle kvittera.. Mitt svar var något i stil med att dom tar dom på orken, vimmerby såg tröttare ut i slutet av andra. Och det känns ju onekligen som det stämde rätt bra.. Och att Vimmerbyspelarna var tröttare än Appel som spelat så fruktansvärt många minuter, det säger nog en del om Skövdes fysiska status!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag glömde mitt i knorret över dåligt pp att visst, Appel var verkligen enorm och ett jättebra exempel på att laget verkligen orkar köra i 60 minuter. Dessa vändningar nu på raken är ingen slump eller tur!

En sak till, kan det vara så att vi snart får se Anton K i A-laget? Verkar så! Och kan det vara så att Lindmark trots allt kan vara med i de avslutande matcherna om läkningen och rehab går bra? Låt oss hoppas det! :D
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Oscar Soljamo »

Härlig vinst, dock väntade man på målen lite länge, huvudsaken dock att man vinner, men 2a och3de var bra från Skövdes sida, men bra försvarsspel. Men man fick sig en chock när Rundqvist va helt fri från ingenstans :lol:
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: 2017-01-14 16:00, Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Jyrki Sarlomo »

Verkar som att även Mjörnberg verkar lite imponerad "Mjörnbergs Trashtalk ‏@mjornbergpodd 14 jan.
Skövde vänder 0-2 till 3-2 på hemmaplan för andra gången i Allettan. Vände borta mot Nybro senast. Avgjorde sent mot bois. Grym moral där."

Fortsätt på den inslagna vägen grabbar,så har ni chans att gå långt denna säsong ! (fast gärna utan dessa dippar emellanåt som är skadliga för hjärtat ;) )
Post Reply