2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Admin »

2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Kan du inte vara på plats? Lugn bara lugn matchen sänds live på https://skovdeik.solidtango.com/
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Johannes Saarikari »

Enkronan!?
Ring Bert så kan han fylla hallen med med folket från
Stora ekeberg. Win win. Billigt, integration
Så ska ja ochså fylla min bil med de ja har i min närhet.
Fyll hovet och så kan vi alla sjunga något lätt som heja heja och applådera åt båda håll.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Johannes Saarikari wrote:Enkronan!?
Ring Bert så kan han fylla hallen med med folket från
Stora ekeberg. Win win. Billigt, integration
Så ska ja ochså fylla min bil med de ja har i min närhet.
Fyll hovet och så kan vi alla sjunga något lätt som heja heja och applådera åt båda håll.
Johannes, så klokt! Visar hjärta! Ring kansliet! Kör på! Ring Volvo! Ring kommunen! Ring och det blir en publikfest så klart!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Satans viktig match idag,idag ska vi se om grabbarna fixar att vara favoriter :D
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Laget har fått välförtjänt beröm för sin karaktär att komma tillbaka och vinna matcher som verkat förlorade, något som uppmärksammats även utanför den trånga hemmaboxen. Jag tror för min del att skillnaden mellan spelarnas spelskicklighet är mycket liten vid en jämförelse mellan lagen t ex i vår serie. Då får detta med karaktär och inställning en avgörande betydelse, när det gäller, inte minst i långa loppet och med menar jag både en enstaka match och under en serie. Märker man att man vinner den ena matchen efter den andra på grund av förmågan att kunna ge mer än motståndaren och aldrig ge upp, ja, då förstärker detta givetvis lagets förmåga. Det är detta vi just nu bevittnar. Kvällens match blir ett lite särskilt prov på detta, när man nu går in i matchen som favorit. Det skall bli mycket intressant att se hur laget hanterar detta. Jag höll på att glömma bort att coachningen givetvis har en avgörande betydelse i jämna matcher och här tror jag däremot att det skiljer mer mellan lagen än själva spelskickligheten i vår serie eller för den delen på tredjenivån i svensk hockey.

Gratismatch ikväll och vi får se dels hur många som sponsrar, dels hur mycket folk det kommer. Om båda sakerna vet jag inget, men låt oss gissa på kanske 60 sponsorer och 1500, vilket skulle ge 90 000 kronor i publikintäkter. Helt ok, men låt oss hoppas på mer!

Karlskoga hade gratismatch igår och det kom dryga 5 200 och man drog in 1,8 milj, dvs nästan 10% av budgeten. Man erbjöd alla - även privatpersoner - att sponsra från 10 öre till 20 kr per åskådare. Utfallet blev 340 kr per åskådare. Skapligt utfall, om man säger så. Intressant också med konceptet om det fria valet av slantar att sponsra. Ett företag sponsrade med 20 kronor per åskådare...
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Oscar Soljamo »

Jag får lite vibbar till Finlands Jvm lag som vann 2016, man låg under i nästan alla matcher, vände och vann. Lite som Siken gör, hoppas det fortsätter :)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Jaha, då var det matchdag igen då.... :roll:

Jag kör mitt tips med 3-1 eller 1-3 och det har ju inte gått så där jättebra faktiskt.
Jag har också tippat emot SIK ett antal gånger... :oops:

Resultatet har ju inte vart lysande, då lagen gör oftast ett mål eller fler för mycket, eller så blir det resultatmässigt åt andra hållet..

Ikväll har jag tippat 3-1 till SIK:en, men jag börjar undra om jag inte skall kasta om resultatet.
Skall fundera över det efter att ha druckit upp gokaffet i SIK koppen jag har framför mig nu.. ;)

Vågar man gå på matchen?
Vågar man verkligen stå kvar vid 3-1?

Hmmmf... :?
Är man skrockfull tro? :shock:


Ähhh, f*n vet, eller vad säger du Göran? ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Om du frågar mig Xoog är det skrock. Jag tror inte för en sekund att supporterskrock kan ändra utgången av en match!
Däremot vet jag med hundra procent säskerhet att en entusistisk och positiv publik kan påverka händelserna i en match :D
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Grattis

ja det var väl inget snack var detta skåpet skulle stå Någonstans... 3-0 är ju faktiskt en riktig läckerbit... Ungefär sådana jag gjorde på min tid... ;) ;) ;)

Är förvånad av att Kumla inte är bättre, större delen av detta laget har de ju haft i flera år, och jag trodde att Leidborg skulle få fart på dem... De spelade fult, mycket efterslängar

är det 5 e raka nu?

Sällan Stellan att Skövde kommer sist, då skall allt rasa ihop, Vilket inget tyder på att det skall göra...
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Det såg inte ut som att Skövde ikväll företog sig direkt och det räcker.

Blev som väntat efter en stund propen ur och att man just nu spelar i medvind med självförtroende märks om inte annat i den andra perioden med ett par eleganta klass mål.

* Hennrikssons solo raid vid 2-0
* Slalom åkningen och finten av Wiklund vid 3-0
* Forsmarks stenhårda rökare rakt i krysset.

Man kan bara nöjt konstatera att det går bra nu :D
Det räcker så.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Stort grattis SIK. Mål på vart 4:e skott. Den där skotträningen som Du berättade om Urban har verkligen gjort nytta.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Hade denna match spelats i grundserien istället för igår hade den kunnat ta vägen vart som helst!
I grundserien hade vi inte mäktat med att göra minst några av dessa mål. Det är ju jättebra prestationer som ligger bakom men inte tusan hade alla renderat i mål före jul.
Likadant åt andra hållet. Vi ställde till det ordentligt för oss i försvaret några gånger men har nu såpass gaist i laget att vi reder ut det mot Kumla.
Skillnaden mellan ett lag som gett sig själva chansen att göra bra saker och ett lag som hackar är 6-2 trots att vi borde vara likvärdiga.

Mot ett lag av Kristianstads kaliber som vi möter på lördag får vi inte bjuda på liknande misstag för de är såpass duktiga att då smäller det troligtvis. Men kan vi undvika det så finns det alla möjlighet för Skövde att ta poäng på lördag.

Det är satan så roligt nu :D
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Ingvar Persson wrote:Stort grattis SIK. Mål på vart 4:e skott. Den där skotträningen som Du berättade om Urban har verkligen gjort nytta.
Japp det verkar så ;)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-01-18 19:00, Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Hade denna match spelats i grundserien istället för igår hade den kunnat ta vägen vart som helst!
I grundserien hade vi inte mäktat med att göra minst några av dessa mål. Det är ju jättebra prestationer som ligger bakom men inte tusan hade alla renderat i mål före jul.
Likadant åt andra hållet. Vi ställde till det ordentligt för oss i försvaret några gånger men har nu såpass gaist i laget att vi reder ut det mot Kumla.
Skillnaden mellan ett lag som gett sig själva chansen att göra bra saker och ett lag som hackar är 6-2 trots att vi borde vara likvärdiga.

Mot ett lag av Kristianstads kaliber som vi möter på lördag får vi inte bjuda på liknande misstag för de är såpass duktiga att då smäller det troligtvis. Men kan vi undvika det så finns det alla möjlighet för Skövde att ta poäng på lördag.

Det är satan så roligt nu :D
du är inte fel ute, var ungefär såhär det såg ut i bortamatchen mot Kumla, skulle jag säga.
Post Reply