2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det är roligt med medgång :D

Tycker att det öppnar väldigt avvaktande från bägge lagen men enligt mig känns Lindlöven lite hetare. Därför är det inte helt ologiskt att de gör öppningsmålet.

Niklassons rökare är viktig och tar in Skövde i matchen. Deras tvåa kommer ju från ingenstans och det känns så skönt när vi kvitterar i pp återigen. Vår trea och vår fyra känns lite som att vi har marginalerna med oss men samtidigt är det ju så att marginaler är något man förtjänar. 4-2 kommer förresten väldigt psykologiskt och om inte matchen gick där så var det definitivt godnatt för Lindlöven när vi gör 5-2 och det återigen i pp.

Idag kan vi inte klaga på effektiviteten!

Sjögren är ju bara så jävla bra och det är så kul att han får betalt för sitt slit med ett hattrick.

Wallgren växer och växer och även om vi fått bevis för hans skicklighet genom att Sjögren och Back kommit till sin rätt sedan han kom in så tycker jag att han syns mer och mer.

Marmenlind, ja vad skall man säga. Han blandar verkligen situationer där han ställer till det med helt briljanta räddningar. Han är verkligen sevärd och ger oss valuta för inträdet.

Säga vad man vill om Kempe men visst faan får han detta laget att växa!
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

4-2 är riktigt fint spel också där framförallt passningen från Rundqvist är briliant!
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Synd att highlightsen fungerar dåligt på min dator.. som tur är fungerar de bra på mobilen.. men så liten skärm :P
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Tänk vad en vinst gör en glad,har haft ett stort inre leende hela natten :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Vad säger ni om situationen där Frödelius får sin smäll?

Med tanke på att Lindmark fick fem matchers avstängning så borde väl ändå denna denna ge minst något liknande i rättvisans namn!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Vad säger ni om situationen där Frödelius får sin smäll?

Med tanke på att Lindmark fick fem matchers avstängning så borde väl ändå denna denna ge minst något liknande i rättvisans namn!
Ja..4-5 tycker jag allt det borde bli
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 278
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote:Vad säger ni om situationen där Frödelius får sin smäll?

Med tanke på att Lindmark fick fem matchers avstängning så borde väl ändå denna denna ge minst något liknande i rättvisans namn!
Den här är så jävla vidrig så jag finner fan inte ord.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Nån som vet om han blev anmäld?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote:Nån som vet om han blev anmäld?
Jag har inte en aning men för att mala vidare på temat. Ni som såg webbsändningen igår såg ju också reprisen där Niklasson tacklas bakifrån i hög fart in mot sargen Den situationen ser tusan så mycket brutalare ut än den som renderade sju matchers avstängning på Dahne.
Nu har vi alltså situationer två matcher i rad som på något sätt liknar situationer som gett Skövde 12 matchers avstängning (Dahnde 7 och Lindmark 5?) under säsongen och bilder att granska finns det från alla tillfällen. Lite spännande är det allt att se om det blir efterspel eller inte?
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-02-01 19:00, Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Urban Stahel wrote:Nån som vet om han blev anmäld?
Jag har inte en aning men för att mala vidare på temat. Ni som såg webbsändningen igår såg ju också reprisen där Niklasson tacklas bakifrån i hög fart in mot sargen Den situationen ser tusan så mycket brutalare ut än den som renderade sju matchers avstängning på Dahne.
Nu har vi alltså situationer två matcher i rad som på något sätt liknar situationer som gett Skövde 12 matchers avstängning (Dahnde 7 och Lindmark 5?) under säsongen och bilder att granska finns det från alla tillfällen. Lite spännande är det allt att se om det blir efterspel eller inte?
Har inte sett gårdagens händelse så jag kan inte uttala mig om den. Men den som Dahne' fick 7 matcher beror nog på att han hoppar in tacklingen. Annars så hade nog den inte vart så ful. Men jag tror inte att Lindlövens spelare får någon avstängning.
Post Reply