2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishall

Post by Admin »

2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Ishall
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Tobias Thurén »

Tittade lite på hemma/borta tabellen på swehockey och kan se Siks hemska bortafacit med endast 2 inspelade poäng och fruktansvärda -15 i målskillnad.
Visst imponerande andraplats i hemmatabellen men man måste bli bättre även på bortaplan i en ev play-off.
Kan vi vända trenden imorgon?

Och vilken viktig match imorgon! Vid vinst är nog play-off platsen säkrad och har topphäng!
Viktig då jag tippade SIK topp fem och vill inte köpa korv till K.H ;)
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Johan Nykvist »

Tobias Thurén wrote:Tittade lite på hemma/borta tabellen på swehockey och kan se Siks hemska bortafacit med endast 2 inspelade poäng och fruktansvärda -15 i målskillnad.
Visst imponerande andraplats i hemmatabellen men man måste bli bättre även på bortaplan i en ev play-off.
Kan vi vända trenden imorgon?

Och vilken viktig match imorgon! Vid vinst är nog play-off platsen säkrad och har topphäng!
Viktig då jag tippade SIK topp fem och vill inte köpa korv till K.H ;)
Vidare om man också kollar statistiken så sett så är just Borlänge inte önskemotståndaren borta. Vi har 0 segrar mot dem i deras hall sedan vi blev placerade i västra serien.
MEN trender är till för att brytas och med full tagning och fokus så ska första vinsten komma redan idag. Kör hårt nu Skövde!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5336
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Per-Erik Odh »

Johan Nykvist wrote:
Tobias Thurén wrote:Tittade lite på hemma/borta tabellen på swehockey och kan se Siks hemska bortafacit med endast 2 inspelade poäng och fruktansvärda -15 i målskillnad.
Visst imponerande andraplats i hemmatabellen men man måste bli bättre även på bortaplan i en ev play-off.
Kan vi vända trenden imorgon?

Och vilken viktig match imorgon! Vid vinst är nog play-off platsen säkrad och har topphäng!
Viktig då jag tippade SIK topp fem och vill inte köpa korv till K.H ;)
Vidare om man också kollar statistiken så sett så är just Borlänge inte önskemotståndaren borta. Vi har 0 segrar mot dem i deras hall sedan vi blev placerade i västra serien.
MEN trender är till för att brytas och med full tagning och fokus så ska första vinsten komma redan idag. Kör hårt nu Skövde!
Vi bröt ju av en negativ trend rätt så ordentligt i onsdags :D

Jag fick en vision inatt. Borlänge plockar sin målvakt i jakten på kvittering och Daniel Marmenlind lobbar ut pucken som sedan glider hela vägen in i motståndarmålet. 4-2 är ett faktum och Skövde är därmed i praktiken i PO 8-)
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5336
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Per-Erik Odh »

Lite spännande om Sjögren och Runqvist är med idag. Någon som vet om de sitter med på bussen?
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Lite spännande om Sjögren och Runqvist är med idag. Någon som vet om de sitter med på bussen?
Tunga tapp om dom nu inte är med :(
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Göran Strid »

Sjögren, Forsmark och Adam saknas idag förutom Frödelius. Tufft onekligen och nu gäller det för övriga att ställa upp! :twisted:
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Tobias Thurén »

Göran Strid wrote:Sjögren, Forsmark och Adam saknas idag förutom Frödelius. Tufft onekligen och nu gäller det för övriga att ställa upp! :twisted:
Jaha, suck....Blir till att vänta ytterligare på några bortapoäng då, fan!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6076
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:Sjögren, Forsmark och Adam saknas idag förutom Frödelius. Tufft onekligen och nu gäller det för övriga att ställa upp! :twisted:
Det lät inte alls bra! Blir mycket svårt att få med sig poäng hem ikväll. Hoppas att dom flesta kan vara med på onsdag.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Göran Strid »

Jag har ju tippat oavgjort - och det mer med hjärtat - med full trupp, fast sakligt så skulle det bli förlust ikväll, för Borlänge är bättre än tabelläget och helt klart ett lag för play off. Och nu? Ja, här gäller det att minimera förlusten som jag ser det. :evil:
Tips: 5-1 tyvärr.
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by David Johansson »

Står på Games Online att Andreas Ollikainen vaktar SIK kassen i kväll? Stämmer detta?
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by David Johansson »

David Johansson wrote:Står på Games Online att Andreas Ollikainen vaktar SIK kassen i kväll? Stämmer detta?
Nu var det ändrat till Marmenlind.... :)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Marcus Lundgren »

David Johansson wrote:Står på Games Online att Andreas Ollikainen vaktar SIK kassen i kväll? Stämmer detta?
Nej marmenlind står, enligt vad jag tror och enligt swehockey :) tunga tapp, framför allt Sjögren, inte bra...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by Göran Strid »

David Johansson wrote:Står på Games Online att Andreas Ollikainen vaktar SIK kassen i kväll? Stämmer detta?
Ja, det hade varit en superknall som heter duga. Helt omöjligt i mina ögon. Lika omöjligt som att man tar poäng ikväll. Der får bli onsdagsmatchen mot Kallinge som gäller!
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-02-05 18:30, Borlänge HF - Skövde IK, Borlänge Isha

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote:
David Johansson wrote:Står på Games Online att Andreas Ollikainen vaktar SIK kassen i kväll? Stämmer detta?
Ja, det hade varit en superknall som heter duga. Helt omöjligt i mina ögon. Lika omöjligt som att man tar poäng ikväll. Der får bli onsdagsmatchen mot Kallinge som gäller!
Är det någon som vet hur det funkar? I Fotbollen vet jag att lagen skriver in laget själva i något so heter Fogis, detta gör man innan man åker i väg, sedan är programmet inställt att det inte kan visas(tror det är en timme innan match) hur funkar det här? Matar man in laget innan man åker, eller sköts det på plats?
Post Reply