2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhalle

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Marcus Lundgren »

Johannes Saarikari wrote:Ett derby är bäst då flygande anfall avlöser varandra..
Mer än fem mål..
Jätteslagsmål samt rena överkörningar samt att iaf en tränare skjuter topplocket genom taket..
Publiken behöver sådant för att trycket ska infinna sig.

Inte som igår likt två tungviktare som låser upp varandra och slagen mest tar i garden. Nä mera dans och knock out..
Då är det kanske som bäst ja, ingen har väl sagt att det var bästa matchen?`Men spannet är ju rätt stort mellan "bäst" och "tråkigaste/sämsta derbyt"
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:
Johannes Saarikari wrote:Ett derby är bäst då flygande anfall avlöser varandra..
Mer än fem mål..
Jätteslagsmål samt rena överkörningar samt att iaf en tränare skjuter topplocket genom taket..
Publiken behöver sådant för att trycket ska infinna sig.

Inte som igår likt två tungviktare som låser upp varandra och slagen mest tar i garden. Nä mera dans och knock out..
Då är det kanske som bäst ja, ingen har väl sagt att det var bästa matchen?`Men spannet är ju rätt stort mellan "bäst" och "tråkigaste/sämsta derbyt"
Som derbyunderhållning med smällar, känslor, mål och gnabb var det inget att ha!
Som hockeymatch sett så är det antagligen mer eller mindre omöjligt att hitta en mer välspelad match från bägge lagen på division ett nivå!
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Niklas Hjalmarsson »

Det är ju i sådana här jämna spännande matcher som klackarna knappt hörs....tyvärr står de med hjärtat i halsgropen över motståndarnas lägen och vet knappt vad de ska dra för ramsor, precis detta antar jag att komentatorerna "drabbades" av då bois gör det förlösande målet med så kort tid kvar och så många känslor svallar över.....
Silly season is just another season!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Rickard Dahl »

Niklas Hjalmarsson wrote:Det är ju i sådana här jämna spännande matcher som klackarna knappt hörs....tyvärr står de med hjärtat i halsgropen över motståndarnas lägen och vet knappt vad de ska dra för ramsor, precis detta antar jag att komentatorerna "drabbades" av då bois gör det förlösande målet med så kort tid kvar och så många känslor svallar över.....
Så skulle det ju kunna vara (been there, done that), om det inte vore för att det lät precis så där matchen igenom.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote:
Rickard Dahl wrote:Mer on topic: Tycker till skillnad från många andra att det var en rätt rolig match. Ja menar skottstatistiken 36-36 talar snarare för två duktiga målvakter än tillknäppt, statiskt och tråkigt spel. Visst, en mängd av avsluten var av alibikaraktär, speciellt från SIK under större delen av andra perioden då bois boxade ut bra och inte tillätt de att ta sig in till heta lägen. Men ovan nämnt scenario stämde även in på bois stundtals under matchen. Summa summarum två disciplinerade lag som hade god hjälp av bländande målvaktsspel

Avslutningen vet man ju kan gå hur som helst, det är ofta tillfälligheter som avgör. SIK föll till stor del på att man två gånger om (dessutom efter ett avslutat BP) inte var tillräckligt resoluta och fick ut pucken. Men lika mycket på att man inte utnyttjade det PP-spel som bjöds minutrarna innan bois dito.

Gillar också domarnivån i matchen, ett par tvåor till åt vardera håll hade väl inte något protesterat mot, men totalt sett en jämn insats.
Jag håller med dig. Jag måste säga att jag är förvånad över vissa kommentarer om att det var så dåligt och så tråkigt.. Men det är klart, jag har ju blivit förvånad förr och undrat om jag sett samma match som andra. Måste dock säga att jag var positivt överraskad av kommentarerna från många boisare som höll med om att det var en jämn match som kunde gått hur som helst. Sen att kommentatorn anser att "skövde är utspelade" (eller vad de exakta orden nu var).. Ja det är ju bara sorgligt.
Exakt, en match kan uppfattas på så många olika sätt. Finns väl inga rätt eller fel heller antar jag.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Krister Holm »

Har nu sett webbsändningen av Skövdematchen och tycker att Brewitz inte alls är lika opartisk i sändningen som han brukar vara. Om det beror på att han bor i Skövde och att det gäller lite för mycket för att han ska lyckas hålla sig neutral eller vad det beror på vet jag inte. Men samtidigt så gav ju det upphov till ett väldigt roligt klipp, (det tror jag tom en del SIKare kan hålla med om), som gav både hockeyettan och bois bra reklam!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Anders Åstebro »

Krister Holm wrote:Har nu sett webbsändningen av Skövdematchen och tycker att Brewitz inte alls är lika opartisk i sändningen som han brukar vara. Om det beror på att han bor i Skövde och att det gäller lite för mycket för att han ska lyckas hålla sig neutral eller vad det beror på vet jag inte. Men samtidigt så gav ju det upphov till ett väldigt roligt klipp, (det tror jag tom en del SIKare kan hålla med om), som gav både hockeyettan och bois bra reklam!
Brewitz är nog den mest engagerade och engagerande kommentatorn i hela AllEttan!
Jag har lyssnat på han ett flertal gånger och jag skulle kunna tänka mig han som sportkommentator i riks medja faktiskt...
Så bra är han!

Tänk dig när Brewitz, får vara med om en sådan sak som att "Den glider in i mål!".......
Ja då tror jag banne mig att högtalarna hos mig kommer at spricka då han kommer gå upp oktaver och i falsett... :)
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Krister Holm »

Anders Åstebro wrote:
Krister Holm wrote:Har nu sett webbsändningen av Skövdematchen och tycker att Brewitz inte alls är lika opartisk i sändningen som han brukar vara. Om det beror på att han bor i Skövde och att det gäller lite för mycket för att han ska lyckas hålla sig neutral eller vad det beror på vet jag inte. Men samtidigt så gav ju det upphov till ett väldigt roligt klipp, (det tror jag tom en del SIKare kan hålla med om), som gav både hockeyettan och bois bra reklam!
Brewitz är nog den mest engagerade och engagerande kommentatorn i hela AllEttan!
Jag har lyssnat på han ett flertal gånger och jag skulle kunna tänka mig han som sportkommentator i riks medja faktiskt...
Så bra är han!

Tänk dig när Brewitz, får vara med om en sådan sak som att "Den glider in i mål!".......
Ja då tror jag banne mig att högtalarna hos mig kommer at spricka då han kommer gå upp oktaver och i falsett... :)
Väl talat Anders!
Post Reply