2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhalle

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1846
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Så skönt att vakna dagen efter en derbyseger......
Så skönt det vore att söva dig dagen efter en derbyförlust! ;)




Och jag är övertygad om att Niklas mycket väl förstår att jag skämtar!
Söva tolkade jag först som västgötska "sôva", så då fattade jag inte men sen ;)
Silly season is just another season!
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Björn Fröberg »

Kan kanske framstå som bittert att efter en förlust gnälla på saker som egentligen inte har med själva spelet att göra men jävlar vad kommentatorerna i bois sändningar har lång väg att gå innan man kan kalla dom objektiva. Har man verkligen inte insett att det till allra största delen är bortasupportrar som köper sändningarna?
Att t.ex sitta och utbrista "fan va gött" när bois gör mål och att klappa med till klacken är så sjukt oproffsigt!
Kan ju för deras egen skull hoppas att detta var ett undantag för man lär skrämma bort många köpare annars.

Om våra sändningar upplevs på samma sätt hoppas jag verkligen folk upplyser oss om det för detta var helt otroligt störande. Jag lär inte köpa mer sändningar iallafall.

I övrigt känns förlusten med det sena målet sur men inte särskilt orättvis.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Krister Holm »

Björn Fröberg wrote:Kan kanske framstå som bittert att efter en förlust gnälla på saker som egentligen inte har med själva spelet att göra men jävlar vad kommentatorerna i bois sändningar har lång väg att gå innan man kan kalla dom objektiva. Har man verkligen inte insett att det till allra största delen är bortasupportrar som köper sändningarna?
Att t.ex sitta och utbrista "fan va gött" när bois gör mål och att klappa med till klacken är så sjukt oproffsigt!
Kan ju för deras egen skull hoppas att detta var ett undantag för man lär skrämma bort många köpare annars.

Om våra sändningar upplevs på samma sätt hoppas jag verkligen folk upplyser oss om det för detta var helt otroligt störande. Jag lär inte köpa mer sändningar iallafall.

I övrigt känns förlusten med det sena målet sur men inte särskilt orättvis.
Jag har inte sett er så många matcher men tycker att ni sköter det ovanligt bra för att vara hockeyettan. Men visst gör också ni någon liknande groda, någon match skreks det typ "Det var då faan också" när bois gjorde mål mot er.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Björn Fröberg »

Ja nån groda har säkerligen hoppat ut vid något tillfälle.
Tyckte dock att dom var väldigt partiska hela matchen igenom. Därför jag reagerade.
Men kanske bara är jag. Sändningen i övrigt var ju felfri.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3789
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Göran Strid »

Björn Fröberg wrote:Ja nån groda har säkerligen hoppat ut vid något tillfälle.
Tyckte dock att dom var väldigt partiska hela matchen igenom. Därför jag reagerade.
Men kanske bara är jag. Sändningen i övrigt var ju felfri.
Jag instämmer. Det förtog sändningens kvalité tyvärr. Ensidigheten var klart störande och det här behöver man nog prata igenom ordentligt inför fortsättningen, för som sagt, det är ju inte hemmasupportrarna som köper matchen precis. Påminner inte så lite om KHK:s sändningar för några säsonger sedan om än inte lika illa. Skövdes kommentatorer ligger på en helt annan och högre nivå.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Jani Eriksson »

Håller med om sändningen.. Att den ena skrek hela tiden nästa så fort mariestad hade pucken.. Inte tala om hur de såg ut när mariestad gjorde mål..
Men jag tycker bilden var riktigt bra och sändningen var bra i de stora hela.. minus var ju kommentatorn som skrek.. :D
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by David Johansson »

Björn Fröberg wrote:Kan kanske framstå som bittert att efter en förlust gnälla på saker som egentligen inte har med själva spelet att göra men jävlar vad kommentatorerna i bois sändningar har lång väg att gå innan man kan kalla dom objektiva. Har man verkligen inte insett att det till allra största delen är bortasupportrar som köper sändningarna?
Att t.ex sitta och utbrista "fan va gött" när bois gör mål och att klappa med till klacken är så sjukt oproffsigt!
Kan ju för deras egen skull hoppas att detta var ett undantag för man lär skrämma bort många köpare annars.

Om våra sändningar upplevs på samma sätt hoppas jag verkligen folk upplyser oss om det för detta var helt otroligt störande. Jag lär inte köpa mer sändningar iallafall.

I övrigt känns förlusten med det sena målet sur men inte särskilt orättvis.
Då är han ändå rätt "lugn" när det gäller partiskhet, Det finns de som är klart värre...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5332
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Per-Erik Odh »

David Johansson wrote:
Björn Fröberg wrote:Kan kanske framstå som bittert att efter en förlust gnälla på saker som egentligen inte har med själva spelet att göra men jävlar vad kommentatorerna i bois sändningar har lång väg att gå innan man kan kalla dom objektiva. Har man verkligen inte insett att det till allra största delen är bortasupportrar som köper sändningarna?
Att t.ex sitta och utbrista "fan va gött" när bois gör mål och att klappa med till klacken är så sjukt oproffsigt!
Kan ju för deras egen skull hoppas att detta var ett undantag för man lär skrämma bort många köpare annars.

Om våra sändningar upplevs på samma sätt hoppas jag verkligen folk upplyser oss om det för detta var helt otroligt störande. Jag lär inte köpa mer sändningar iallafall.

I övrigt känns förlusten med det sena målet sur men inte särskilt orättvis.
Då är han ändå rätt "lugn" när det gäller partiskhet, Det finns de som är klart värre...
Har precis sett, och hört, när Mariestad gör målet nu och skall man gå efter det så är det svårt att tänka sig att det finns någon som är värre David. Vem skulle det i så fall vara?
Nej den där kampen om att en kommentator skall försöka vara opartisk, den kampen förlorar ni nog med typ 100-0!
Jösses, Brewitz tar ju nästan livet av sig själv där :lol:
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote: Jösses, Brewitz tar ju nästan livet av sig själv där :lol:
Han är härligt engagerad den där Brewitz.. ;)
Har iofs inte honom hört honom ännu ang derby matchen nu, men tidigare så funderade jag på vilket lag han höll på egentligen?!?!
Han var/är i extas oansett vilket lag som gör mål tycker jag.. ;)
Undra ja om han är lika dan hemma när flickvännen hans tar på sig sina stringtrosor och kör magdans för honom.... :roll:
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Rickard Dahl »

Krister Holm wrote:
Björn Fröberg wrote:Kan kanske framstå som bittert att efter en förlust gnälla på saker som egentligen inte har med själva spelet att göra men jävlar vad kommentatorerna i bois sändningar har lång väg att gå innan man kan kalla dom objektiva. Har man verkligen inte insett att det till allra största delen är bortasupportrar som köper sändningarna?
Att t.ex sitta och utbrista "fan va gött" när bois gör mål och att klappa med till klacken är så sjukt oproffsigt!
Kan ju för deras egen skull hoppas att detta var ett undantag för man lär skrämma bort många köpare annars.

Om våra sändningar upplevs på samma sätt hoppas jag verkligen folk upplyser oss om det för detta var helt otroligt störande. Jag lär inte köpa mer sändningar iallafall.

I övrigt känns förlusten med det sena målet sur men inte särskilt orättvis.
Jag har inte sett er så många matcher men tycker att ni sköter det ovanligt bra för att vara hockeyettan. Men visst gör också ni någon liknande groda, någon match skreks det typ "Det var då faan också" när bois gjorde mål mot er.
Jag säger absolut inte att vi är felfria, givetvis visar vi sympatier för SIK vid positiva mål och dylika utfall i matcher (även om jag inte specifikt kan påminna mig om att vi någonsin sagt något i stil med det där), det vore ju konstigt annars. Men det handlar om att kunna sköta det snyggt, visa prov på ödmjukhet, respekt och god sed. Skövdes avgörande mål i hemmaderbyt senast är ett alldeles utmärkt exempel vill jag påstå. Vi går ju (såklart) ordentligt upp i varv när domaren pekar på mål, men vi är också snabba med att visa respekt mot Arvid Ljung i det här fallet, som ju stod för en helt fantastisk räddning i förstaläget, för att på något sätt ändå skänka en tanke av sympati där. För vi alla vet hur hemskt det är att se sitt lag släppa in dylika mål, det är bland det värsta som finns.

Tyvärr, det tar emot att säga det här om fellow ideellt jobbande hockeyettan-kämpar (vi om några vet ju vilket jobb som ligger bakom), är det ovan nämnt allt annat än vad Mariestad kommentatorer visade upp igår. Det la ett löjes skimmer över hela sändningen, som ju Björn riktig påtalade var felfri i övrigt, och gör att man nog troligtvis inte blir betalande kund igen. Man orkar ta viss skit med glimten i ögat, men när det går så långt som till hån och förlöjligande av motståndaren, då räcker det i alla fall för mig. Tråkigt.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Jani Eriksson »

http://play.mariestadbois.se/video/hojd ... ndag-12-02

Till er som inte har sett höjdpunkterna.. :D
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Rickard Dahl »

Mer on topic: Tycker till skillnad från många andra att det var en rätt rolig match. Ja menar skottstatistiken 36-36 talar snarare för två duktiga målvakter än tillknäppt, statiskt och tråkigt spel. Visst, en mängd av avsluten var av alibikaraktär, speciellt från SIK under större delen av andra perioden då bois boxade ut bra och inte tillätt de att ta sig in till heta lägen. Men ovan nämnt scenario stämde även in på bois stundtals under matchen. Summa summarum två disciplinerade lag som hade god hjälp av bländande målvaktsspel

Avslutningen vet man ju kan gå hur som helst, det är ofta tillfälligheter som avgör. SIK föll till stor del på att man två gånger om (dessutom efter ett avslutat BP) inte var tillräckligt resoluta och fick ut pucken. Men lika mycket på att man inte utnyttjade det PP-spel som bjöds minutrarna innan bois dito.

Gillar också domarnivån i matchen, ett par tvåor till åt vardera håll hade väl inte något protesterat mot, men totalt sett en jämn insats.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Anders Åstebro »

Jani Janpah Pahankala wrote:http://play.mariestadbois.se/video/hojd ... ndag-12-02

Till er som inte har sett höjdpunkterna.. :D
Tack Jani!
Den HL vart ju kul...både av det man fick se och för kommentatorn Brewitch... ;)<
Vilken propp BoISaren fick vid SIK´s blå...
Där vart det stängt ordentligt... ;)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:Mer on topic: Tycker till skillnad från många andra att det var en rätt rolig match. Ja menar skottstatistiken 36-36 talar snarare för två duktiga målvakter än tillknäppt, statiskt och tråkigt spel. Visst, en mängd av avsluten var av alibikaraktär, speciellt från SIK under större delen av andra perioden då bois boxade ut bra och inte tillätt de att ta sig in till heta lägen. Men ovan nämnt scenario stämde även in på bois stundtals under matchen. Summa summarum två disciplinerade lag som hade god hjälp av bländande målvaktsspel

Avslutningen vet man ju kan gå hur som helst, det är ofta tillfälligheter som avgör. SIK föll till stor del på att man två gånger om (dessutom efter ett avslutat BP) inte var tillräckligt resoluta och fick ut pucken. Men lika mycket på att man inte utnyttjade det PP-spel som bjöds minutrarna innan bois dito.

Gillar också domarnivån i matchen, ett par tvåor till åt vardera håll hade väl inte något protesterat mot, men totalt sett en jämn insats.
Jag håller med dig. Jag måste säga att jag är förvånad över vissa kommentarer om att det var så dåligt och så tråkigt.. Men det är klart, jag har ju blivit förvånad förr och undrat om jag sett samma match som andra. Måste dock säga att jag var positivt överraskad av kommentarerna från många boisare som höll med om att det var en jämn match som kunde gått hur som helst. Sen att kommentatorn anser att "Skövde är utspelade" (eller vad de exakta orden nu var).. Ja det är ju bara sorgligt.
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: 2017-02-12 16:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Johannes Saarikari »

Ett derby är bäst då flygande anfall avlöser varandra..
Mer än fem mål..
Jätteslagsmål samt rena överkörningar samt att iaf en tränare skjuter topplocket genom taket..
Publiken behöver sådant för att trycket ska infinna sig.

Inte som igår likt två tungviktare som låser upp varandra och slagen mest tar i garden. Nä mera dans och knock out..
Post Reply