2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billingehov

Kan du inte vara på plats? Lugn bara lugn matchen sänds live på https://skovdeik.solidtango.com/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5323
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Glöm nu inte bort dagens efteRsnack på VIPen som håller på ända fram till att ishallen stänger klockan 20.00.
Intervjuer varvat med framförande av covers av bröderna Robert och Marcus Mikanovic. Intressanta intervjuer med spelare, tränare och ävven andra människor runt Skövde IK. Är jag rätt informerad så duchar spelarna av sig och äter lite efter slutsignal innan hela laget kommer upp till VIPen.

Är du sugen på att ladda upp inför matchen tillsammans med andra hockeytokiga är det öppet att besöka Rebellernas klubblokal på Timmervägen 17 från klockan 12. Där finns det även enklare förtäring för de som är sugna på det.

Inte nog med det, vi har dessutom tur med vädret :D
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by Jani Eriksson »

Domarjävel!!!!!!! :evil: :evil:
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by Johannes Saarikari »

Jani Janpah Pahankala wrote:Domarjävel!!!!!!! :evil: :evil:
Var han mer än mänsklig!?
Utveckla gärna..
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1742
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by Urban Stahel »

Ganska klockrent att Henrikssons tackling tog i huvudet på nr 23,fattas bara att han blir avstängd :(
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by Johan Nykvist »

Även om Kristianstad är ett toplag som varit outstanding så är 1a perioden av denna matchen något man snabbt vill glöma.

SIK arbetar sig dock in riktigt bra i matchen efter hand och som jag skrivit tidigare så visar de i sina bästa stunder denna säsongen att de kan spela riktigt bra ishockey.

Idag räcker man dock inte hela vägen.

På torsdag är det bara att ta nya tag med en helt ny full satsting och energi då PO väntar även om vi inte vet vilket lag som står på andra sidan ännu men satan vad spännande det ska bli!
Last edited by Johan Nykvist on 25 Feb 2017, 23:49, edited 1 time in total.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by Oscar Soljamo »

Han nr 23 ville spela i elitserien. Men hamnade i ssk och nu i div1. Han kom från Ahl. Hyfsad ändring.

Synd att vi inte fick in 5-5. Men man kan ta med sig mycket från mstchen.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote:Ganska klockrent att Henrikssons tackling tog i huvudet på nr 23,fattas bara att han blir avstängd :(
Det var definitivt inte någon huvudtackling möjligtvis slår han i huvudet i plexiglaset efter tacklingen men som sagt en ren och skär bröstvärmare och inget annat det var väl bara för att han omade sig som det blev ett straff men slåss orkade han med Blomqvist.........patetiskt :evil:
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by David Johansson »

peter johansson wrote:
Urban Stahel wrote:Ganska klockrent att Henrikssons tackling tog i huvudet på nr 23,fattas bara att han blir avstängd :(
Det var definitivt inte någon huvudtackling möjligtvis slår han i huvudet i plexiglaset efter tacklingen men som sagt en ren och skär bröstvärmare och inget annat det var väl bara för att han omade sig som det blev ett straff men slåss orkade han med Blomqvist.........patetiskt :evil:
Regelboken säger att om du tacklar en spelare så att denna "får in" ansiktet/huvudet i Sargen eller Plexit så skall det bedömmas som Checking to The Head and Neck area, utifrån vad jag såg på Highlihgtsen i går så är bedömningen korrekt
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5323
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Bortsett från den första perioden igår tycker jag att det var en fantastisk hockeylördag :)
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by David Johansson »

Jag har förresten på Oxarnas Forum, gissat på hur Playoff1, kommer att väljas, valet kommer att ske i Morgon Lunch... :)

Jag tror att SIK kommer att få styra kosan mot Blekinge... och KRIF... Jag tror att man tar Geografiska hänsyn med Kortare resor, när de väljer i denna första Playoff... Tror att KRIF kommer att ha Borlänge, SIK och Asplöven att välja mellan när det blir deras tur, och om de har detta så kommer kortare resor att vara avgörande

Detta är bara spekulativt från min sida, inget är klart ännu... :) :)
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2017-02-25 16:00, Skövde IK - Kristianstads IK, Billinge

Post by David Johansson »

Väsby väljer först... De kommer förmodligen välja, Tranås eller Övik, Vimmerby efter dem, som Förmodligen också väljer någon av dessa två, Om de inte Vimmerby får Tranås, så kan de välja SIK (om man går efter geografiskt och korta resor) Jag tror personligen att valet i Playoff 1 mycket kommer att styras av korta resor. Det som talar emot detta är att det varit två täta matcher, med uddamålssegrar, mellan lagen ( SIK har dock avgörande matchen borta, oavsett vilka de möter)

Piteå Väljer förmodligen Kalix (eller kanske Asplöven) bägge är Nästgårds....Nästa är KRIF...

Som jag fattat saken så skall lag 1-6 (plac 4-6 i allettan) Välja någon av 7-8 i allettan eller Tranås eller Övik....Detta för att få Hemmaplans fördel i tredje matchen

Valordning

1, Väsby (4)
2. Vimmerby (4)
3. Piteå (5)
4. KRIF (Kallinge-Ronneby) (5)
5. Nybro (6)
6. Hudiksvall (6)

( siffran inom parentes är lagets placering i allettan)

Dessa lag väljer mellan ( Ranking efter placering )

. Skövde
. Asplöven
. Borlänge
. Kalix

Dessutom... Övik och Tranås
Post Reply