2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Admin »

2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Kan du inte vara på plats? Lugn bara lugn matchen sänds live på https://skovdeik.solidtango.com/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Nu ser vi till att klättra i tabellen imorgon och sedan kör vi grundserien ut med att aldrig mer tappa placeringar!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3788
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Med så många kilo- och längd-fördelar som laget har, så kan det bara bli seger ikväll... Jag tror på slakt! Om det inte blir vinst, så är det i praktiken kört. Så är det och då är poängen upp till för många lag för mycket. Har det någon gång denna säsong varit ett sanningens ögonblck, så är det ikväll. Visa nu den moral och inställning som vi supportrar tror att laget är mäktigt och det gäller inte minst de spelare vi trodde skulle bära laget och som det inte varit hittills!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3788
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

6-21 i skott i första??? Hur räknar man då??? :roll: Ganska bra första ändå. Bra attityd. Verkar som man vill ikväll.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Göran Strid wrote:Med så många kilo- och längd-fördelar som laget har, så kan det bara bli seger ikväll... Jag tror på slakt! Om det inte blir vinst, så är det i praktiken kört. Så är det och då är poängen upp till för många lag för mycket. Har det någon gång denna säsong varit ett sanningens ögonblck, så är det ikväll. Visa nu den moral och inställning som vi supportrar tror att laget är mäktigt och det gäller inte minst de spelare vi trodde skulle bära laget och som det inte varit hittills!
Kilon och längd har viss betydelse, självklar! Fast då med min skostorlek kan jag bara säga att snabbhet, spelförståelse,teknik och styrka är bättre kvaliteter att besitta.
Men visst vinner vi ikväll!!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3788
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

3-2 efter andra, men det är jobbigt att se t ex en så bra spelare som Rundqvist, när han tokmissar öppet mål. Vad är det som händer? Psykologisk gåta. Skövde är ju bättre än Köping och nog borde varit en klarare ledning så här långt. :roll:
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Göran Strid wrote:3-2 efter andra, men det är jobbigt att se t ex en så bra spelare som Rundqvist, när han tokmissar öppet mål. Vad är det som händer? Psykologisk gåta. Skövde är ju bättre än Köping och nog borde varit en klarare ledning så här långt. :roll:
Märkligt faktisk och man kan undra vart denna osäkerhet grunnar sej på, tabelläget?
Är inte på plats själv ikväll men är nyfiken på antal åskådare? 1200?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote:6-21 i skott i första??? Hur räknar man då??? :roll: Ganska bra första ändå. Bra attityd. Verkar som man vill ikväll.
Märkligt, i den matchen jag såg var det ett lag på banan i första.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Och då var det laget inte Köping då alltså om det inte framgick ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3788
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Oerhört viktigt med denna vinst! Nu skall man inte vara negativ, för det blev ju faktiskt tre livsviktiga poäng - och Köping är klassen bättre än förra säsongen och trevligt att se! - men:
- Obegripliga - även med Skövdemått mätt(!) - missade ladugårdsmissar i form av öppna målchanser. Jag fattar inte hur hockeyspelare med så många hundratals träningstimmar bakom sig kan göra så fatala teknisk misstag.
- Kul med Lindmark att han är tillbaka, men herrejösses vad han får passa sig i fortsättningen, så vi inte får se ett da capo, för det har inte laget råd med.
- Har Appel tagit det som en grej att provocera publiken, medspelare och motståndare med vansinniga hittepå framför och vid egen kasse?
- Fortfarande för många bärande spelare som inte producerar och det är minst sagt mycket egendomligt. Orsak?
- Vi får hoppas på att Wallgren förstår att det är hockey-jobb som gäller även i Sköve IK. Och då gäller det att börja prestera. Jättetung och seg och inte vad man borde kunna förvänta! 11 omgångar kvar, så sätt igång!

Bra då? Så här:
- Mycket bra målvaktsspel! Persson-Thorsell lysande och går från klarhet till klarhet!
- En viss auktoritet i spelet över hela banan ändå.
- Klart spelmässigt bättre än ett helt ok lag i ettan, som ändå har en del skalper bakom sig och det är det klart godkänt att vinna med 5-2.

Men oj, oj vad mycket som ligger framför laget om det skall gå vägen. Till att börja med försöka gör mål även på chanser som bara normalt inte erbjuds. Sanslöst uselt och riktigt dåligt. Orättvist tyckande? Kanske det, men tänk bara efter, hur många chanser det fanns, när Köping tog ut målvakten. Så många målchanser finns bara inte. Man borde givetvis gjort mål direkt.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6071
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:6-21 i skott i första??? Hur räknar man då??? :roll: Ganska bra första ändå. Bra attityd. Verkar som man vill ikväll.
Köping hade ca 10 skott på mål när dom spelade 5 mot 3. Skövde sköt mer än 6 skott men alla skott gick inte fram till målvakten.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3788
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote:
Göran Strid wrote:6-21 i skott i första??? Hur räknar man då??? :roll: Ganska bra första ändå. Bra attityd. Verkar som man vill ikväll.
Köping hade ca 10 skott på mål när dom spelade 5 mot 3. Skövde sköt mer än 6 skott men alla skott gick inte fram till målvakten.
Typisk läktarfråga från min sida. Så klart det var rätt räknat! Men visst får man undra med tanke på spelet?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6071
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Göran Strid wrote:6-21 i skott i första??? Hur räknar man då??? :roll: Ganska bra första ändå. Bra attityd. Verkar som man vill ikväll.
Köping hade ca 10 skott på mål när dom spelade 5 mot 3. Skövde sköt mer än 6 skott men alla skott gick inte fram till målvakten.
Typisk läktarfråga från min sida. Så klart det var rätt räknat! Men visst får man undra med tanke på spelet?
Självklart får du undra.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker att Skövde skall vara rätt nöjda med 2-1 efter första. Det hade inte varit orättvist om Köping gjort något mer mål på de lägen som de fick. Tack PT. Backarna måste vara lite rejälare och få undan PTs returer för det var det en hel del men han är riktigt duktig på att stå i vägen. Kul med straffräddningen han gjorde också.

Matchen väger i andra och det var riktigt skönt när vi fick 3-2. Yacob var det väl hade ju en inne även precis i inledningen av tredje som jag uppfattade det. Den klangen kom inte från ribban utan i bakre ramen tycker jag det ser ut som. Hoppas vi får se det på high lights.

När Skövde väl får sitt fjärde mål känns det som de har bra koll.

Såg ju sändningen från Borlänge. Då tyckte jag att Sjögrens första period var hans bästa i vinter. I dag gjorde han sin bästa match hittills denna säsong. Back som gjorde en sådan bra första seriematch försvann ju efter det men nu är han tillbaka och känns som vi är vana att se honom. Den kedjan med Sjögren och Back efter att Wallgren kom in är ju riktigt bra nu :D

Yacob är lite sådär i inledningen av matchen men sedan växer han ju bara ju längre det går. Gött att han fick hänga en :D

Smolket i bägaren är försvarsspelet emellanåt. Det blir så fruktansvärt rörigt i försvarszon ibland. De ser bara så osäkra ut ibland över vilken som skall göra vad. Jag kommer dessutom ihåg hur Spaak massor av gånger förra säsongen pratade om vad han tyckte när spelare pinchar. Här sker det hela tiden. Det måste vara en medveten strategi?

Kul med Lindmark tillbaka och han tillsammans med Wallgren bjöd verkligen på sig själva vid efteRsnacket.

Grattis till Därth också som kammade hem dagens 50/50. Nu har han råd att köpa lotter av mig också vid nästa hemmamatch ;)

Sköna tre poäng och väldigt välbehövliga. Se nu till att inte sumpa bort dessa med en plattmatch i någon av de närmaste omgångarna.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:.....
...
Matchen väger i andra och det var riktigt skönt när vi fick 3-2. Yacob var det väl hade ju en inne även precis i inledningen av tredje som jag uppfattade det. Den klangen kom inte från ribban utan i bakre ramen tycker jag det ser ut som. Hoppas vi får se det på high lights.
......
....
Bra att det kom med på high lights Björn :D
Början av andra var det och det ser ut som om pucken tar i stolpen och aldrig var inne!

Kolla PTs kropps språk när han tar straffen. Läckert :D
/Perka
Post Reply