2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

På tal om de insatser som var bra. Klacken, inte jättestor men jösses vad det var bra i första perioden. Stefan Larsson och Daniel Ousbäck drog det lasset alldeles utmärkt och vi andra åkte med. Creed där :D
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Oerhört viktigt med 3 pinnar idag och nu har vi häng på strecket igen.

Finns som sagt mycket att plocka fram men det som sitter mest på näthinnan fortfarande är 4-2 målet.
Satan vilket bra uppspel som startar från egen zon av Sjögren med passet till Back som gör det så jäkla snyggt i avslutet.

Kandidat till årets mål än så länge? Ja defenitivt.

Ska bli intressant att följa fortsättningen på söndag borta mot Strängnäs på plats.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Tänker inte analysera matchen,är bara så jäkla nöjd:)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Jag tycker att Skövde skall vara rätt nöjda med 2-1 efter första. Det hade inte varit orättvist om Köping gjort något mer mål på de lägen som de fick. Tack PT. Backarna måste vara lite rejälare och få undan PTs returer för det var det en hel del men han är riktigt duktig på att stå i vägen. Kul med straffräddningen han gjorde också.

Matchen väger i andra och det var riktigt skönt när vi fick 3-2. Yacob var det väl hade ju en inne även precis i inledningen av tredje som jag uppfattade det. Den klangen kom inte från ribban utan i bakre ramen tycker jag det ser ut som. Hoppas vi får se det på high lights.

När Skövde väl får sitt fjärde mål känns det som de har bra koll.

Såg ju sändningen från Borlänge. Då tyckte jag att Sjögrens första period var hans bästa i vinter. I dag gjorde han sin bästa match hittills denna säsong. Back som gjorde en sådan bra första seriematch försvann ju efter det men nu är han tillbaka och känns som vi är vana att se honom. Den kedjan med Sjögren och Back efter att Wallgren kom in är ju riktigt bra nu :D

Yacob är lite sådär i inledningen av matchen men sedan växer han ju bara ju längre det går. Gött att han fick hänga en :D

Smolket i bägaren är försvarsspelet emellanåt. Det blir så fruktansvärt rörigt i försvarszon ibland. De ser bara så osäkra ut ibland över vilken som skall göra vad. Jag kommer dessutom ihåg hur Spaak massor av gånger förra säsongen pratade om vad han tyckte när spelare pinchar. Här sker det hela tiden. Det måste vara en medveten strategi?

Kul med Lindmark tillbaka och han tillsammans med Wallgren bjöd verkligen på sig själva vid efteRsnacket.

Grattis till Därth också som kammade hem dagens 50/50. Nu har han råd att köpa lotter av mig också vid nästa hemmamatch ;)

Sköna tre poäng och väldigt välbehövliga. Se nu till att inte sumpa bort dessa med en plattmatch i någon av de närmaste omgångarna.
Håller inte med dig om första perioden, jag tyckte Skövde var klart bättre än Köping i första (ska tilläggas att jag missade första 4 minuterna).
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Det känns ju bra att SIK går och vinner när man väl släpar sig till Billingehov för att se sin första seriematch.. :mrgreen:

Tja, spelet kan man ju ha synpunkter på helt klart, och det där att sätta pucken i tom bur måste man träna på... ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Det är skoj att se hur en spelare som Sjögren har tagit stora steg i rätt riktning dom senaste matcherna,nu ska bara några till hitta formen så ska nog detta bli bra!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote:Det är skoj att se hur en spelare som Sjögren har tagit stora steg i rätt riktning dom senaste matcherna,nu ska bara några till hitta formen så ska nog detta bli bra!
Jag funderar på hur mycket det beror på Wallgrens betydelse eftersom även Back har vuxit?
Vissa spelare kan ju ha förmågan att göra någon annan bra!
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2016-10-26 19:00, Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Urban Stahel wrote:Det är skoj att se hur en spelare som Sjögren har tagit stora steg i rätt riktning dom senaste matcherna,nu ska bara några till hitta formen så ska nog detta bli bra!
Sjögren har mycket mer att komma med!
Sedan han har kommit tillbaks till SIK så Pantern så har han spelat långt under den kapacitet som jag har sett honom prestera i IKP.

Visst en helt annan omgivning hade han då, och en annan tränare, men det är ändå honom själv som det i första hand handlar om vad han presterar på isen.
Det är dags för Sjögren att plocka fram det på riktigt nu!
Post Reply