2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhalle

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Ni som tittade på hockeyettans sändning, hur var den? Vad tyckte kommentatorerna om matchen? Hur var spelarintervjuerna?
Bra sändning, dom låter som proffs även om det märktes ett par gånger att de inte hade lika bra koll som vi inbitna (inget konstigt i det), intervjuerna var bra!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Jani Eriksson »

Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Jani Eriksson »

Tycker att Skövde spelade för mycket 1 mot 5 spel.. Skulle nog gått bättre om man hade spelat som ett lag i anfallszonen.. Såg ungefär ut som de brukar göra.. Yacob har nog aldrig passat så mycket i en och samma match :D
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Tobias Thurén »

Urban Stahel wrote:
Tobias Thurén wrote:
Urban Stahel wrote:
Tobias Thurén wrote:Ja ni som tror på sikpoäng ikväll kan sluta tro, tomten existerar inte han heller! Har nog aldrig sett bois större favoriter någonsin så länge jag följt SIK(ganska länge nu)
Och där kom första boismålet när man är i skrivande stund som grädde på moset.
Jaja får trösta mej med att jag fortfarande och kommer alltid vara Sikare och det kommer mer!!!
1-0 går att vända!
Kom på en kul grej, om siken vänder denna match så ska jag ställa mej i sikklacken nästa hemmamatch och sjunga.... Ja säg nåt?!
Kom igen nu urban el nån annan, ni har inget att förlora då detta "bet" är envägsvad!
Trist att du inte står i klacken utan att slå vad,kom dit ändå vettja!
En poäng mer än vad jag trodde! Och utan att ha sett matchen så verkar killarna gjort det bra. Så hatten av.
Urban, måste förtydliga mej lite, menade att jag ställer mej i klacken och sjunger själv nån "pinsam" låt.
Annars så visst kanske kommer och bidrar med några höga tonarter :D
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Oscar Soljamo »

Jag va riktigt nöjd med sändningen. Såg den från Finland. Komentatorerna va bra. Det va roligt att höra de prata när det blev lite problem. Inte alls så stelt. Kvaliteten på bilden va bra. Så jag har inte så mycket att klaga över. Förutom resultatet hehe

Jag hade problem 3-4 gånger under hela sändningen. Dock va det bara ladda om så va man med.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Per-Erik Odh »

Gick in och kollade igenom oxarna för första gången sedan derbyt. Det är rätt kul egentligen att man kan gå dit och läsa och det är precis som förväntat. Skövde fick med sig en poäng eftersom bois spelade dåligt tycker expertisen :lol:

För övrigt spekuleras det om tittarsiffran på webbsändningen. Nästan 17.000 nämns och framställs som något bra. Huruvida det är bra, dåligt, förväntat eller inte har jag ingen aning om men enligt vad jag har för mig att jag hört om tittarsiffror på ettans måndagssändningar så var siffran i den första sändningen omkring 27.000 då!?

Stämmer dessa båda uppgifter så kan man konstatera att ett av ettans hetaste derby tappat bortåt 40% jämfört med den första sändningen, var det fyra matcher tidigare. En siffra som både Mariestad och Skövde borde fundera kring och som måste ställas i relation till det förväntade utfallet om svaret bra eller dåligt skall kunna ges!
/Perka
Rickard Larsson
Reactions:
Posts: 40
Joined: 01 Feb 2014, 11:33
Location: Mariestad - Vänerns pärla!

Re: 2016-11-07 19:00, Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinh

Post by Rickard Larsson »

Per-Erik Odh wrote:Gick in och kollade igenom oxarna för första gången sedan derbyt. Det är rätt kul egentligen att man kan gå dit och läsa och det är precis som förväntat. Skövde fick med sig en poäng eftersom bois spelade dåligt tycker expertisen :lol:

För övrigt spekuleras det om tittarsiffran på webbsändningen. Nästan 17.000 nämns och framställs som något bra. Huruvida det är bra, dåligt, förväntat eller inte har jag ingen aning om men enligt vad jag har för mig att jag hört om tittarsiffror på ettans måndagssändningar så var siffran i den första sändningen omkring 27.000 då!?

Stämmer dessa båda uppgifter så kan man konstatera att ett av ettans hetaste derby tappat bortåt 40% jämfört med den första sändningen, var det fyra matcher tidigare. En siffra som både Mariestad och Skövde borde fundera kring och som måste ställas i relation till det förväntade utfallet om svaret bra eller dåligt skall kunna ges!
17000 personer vid tv:n och dryga 2000 personer i hallen!!?? Vad är det inte som är bra om över 19000 personer kikat på en och samma match i hockeyettan?? "Tänk om, tänk rätt" är ett underskattat uttryck just nu!
-=Skaraborgs stolthet=-
Post Reply