2016-11-23 19:00, Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2016-11-23 19:00, Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote:Mycket bra andraperiod. Borde stå 4-1 på tavlan. Marklunds femma neutraliserad.

Såg just att en boisare fått en femma för ckecking to the head.
Grattis till vinsten, nu är väl Arboga avhängda... :-)
5 an på Pellfolk var klar inget att säga om, troligtvis avstängd nu då eftersom det är hans andra 5 a i år... Alexander Österberg dömde, den ni hade i Söndags, säga (såga) vad man vill, men han tar Utvisningar, åt båda hållen i alla fall, även om man som färgad anser att han kanske skulle ha tagit någon mer, men i det stora hela jämnade det ut sig, vilket det brukar göra
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-11-23 19:00, Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

David Johansson wrote:
Göran Strid wrote:Mycket bra andraperiod. Borde stå 4-1 på tavlan. Marklunds femma neutraliserad.

Såg just att en boisare fått en femma för ckecking to the head.
Grattis till vinsten, nu är väl Arboga avhängda... :-)
5 an på Pellfolk var klar inget att säga om, troligtvis avstängd nu då eftersom det är hans andra 5 a i år... Alexander Österberg dömde, den ni hade i Söndags, säga (såga) vad man vill, men han tar Utvisningar, åt båda hållen i alla fall, även om man som färgad anser att han kanske skulle ha tagit någon mer, men i det stora hela jämnade det ut sig, vilket det brukar göra
Jättekul David att du har varit inne några gånger nu och visat att du vill snacka hockey. Om inte annat så uppskattar jag det åtminstone :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5331
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2016-11-23 19:00, Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Rättvis seger och dessa tre poäng var otroligt viktiga. Sista omgången mot Köping kan ju bli hur rafflande som helst! :D

Satan vad Sjögren leder detta laget. Jag anser att det i match efter match nu sedan Wallgren kom in har varit lagets bästa spelare. :D

Frödelius, det är ju så mycket adrenalin i den killen så det blir ju ett blött spår efter honom på isen där han drar fram. Underbar spelare som besitter de egenskaper som åtminstone jag uppskattar hur mycket som helst. Synd på någon utvisning där bara som var onödig men den energi han visar kan man bara älska. :D

Jättekul att Yacob får näta två gånger. Ibland blir han lite loj men när han går för det är ju killen helt underbar. Dessutom är han ju lagets klart skäggigaste spelare vilket inte gör saken sämre. Där finns det hår på bröstet. :D

Hur skönt och viktigt som helst att Rundqvist äntligen fick sätta dit den och dessutom det målet som räknas som GWG. En otroligt viktig spelare för laget som det verkligen gäller att få igång målskyttet för. Han har ju kapacitet att leda laget även han. :D

Kul att Dennis Bernhardtz blev klar till matchen. Jag tyckte att han var en frisk fläkt de gånger han var inne. :D

Två riktigt dåliga domslut idag där domare Virta verkligen kunde ha påverkat resultatet i negativ riktning för Skövdes del. Jag tänker på Frödelius tredje utvisning vilken naturligtvis är riktig men till Frödelius försvar är ju att han ger sig på Arbogaspelaren som naturligtvis skulle ha åkt ut för att han hugger, var det Lindmark, i nacken med klubban. Där skall verkligen inte Arboga belönas med ett powerplay som jag uppfattar det. Likadant är det strax innan när Marmen blir överkörd. Det måste väl ändå vara målvaktsinterferens? Likaså är det riktigt illa när domaren blåser en felaktig icing, som han erkänner är felaktig enligt vad jag hörde, inte tar tekningen i mittzon. :evil: Det var en Skövdespelare som gav Virta en riktig avhyvling i spelargången efter matchen. :twisted:

Nu är det riktigt, riktigt, riktigt jävla stenkul inför de sista fyra omgångarna. Nu njuter vi! :D
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2016-11-23 19:00, Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Frödelius, det är ju så mycket adrenalin i den killen så det blir ju ett blött spår efter honom på isen där han drar fram. Underbar spelare som besitter de egenskaper som åtminstone jag uppskattar hur mycket som helst. Synd på någon utvisning där bara som var onödig men den energi han visar kan man bara älska. :D
Frödelius har Varit Skövdes bästa spelare i bägge derbymatcherna enligt mig, Har svårt att tro att ni verkligen kommer att få behålla honom, inom två år är han nästa Skaraborgsexport till någon svensk toppklubb, Möjligt att han inte spelar i SHL, men kan mycket väl Göra Succé i Allsvenskan...
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2016-11-23 19:00, Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

David Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Frödelius, det är ju så mycket adrenalin i den killen så det blir ju ett blött spår efter honom på isen där han drar fram. Underbar spelare som besitter de egenskaper som åtminstone jag uppskattar hur mycket som helst. Synd på någon utvisning där bara som var onödig men den energi han visar kan man bara älska. :D
Frödelius har Varit Skövdes bästa spelare i bägge derbymatcherna enligt mig, Har svårt att tro att ni verkligen kommer att få behålla honom, inom två år är han nästa Skaraborgsexport till någon svensk toppklubb, Möjligt att han inte spelar i SHL, men kan mycket väl Göra Succé i Allsvenskan...
Jag håller absolut med dig om att han har varit bäst i Skövde i många matcher ( bland annat då derbyna). Jag känner mig dock inte säker på att han har ett spel för högre nivåer, då behöver han utveckla själva spelet mer, just nu är det mest kötta och kör och studsar det rätt så trycker vi in skiten..

Missuppfatta mig inte nu, jag ser inte den spelstilen som en nackdel, men i högre serier tror jag det ändå kan bli tufft, dock kan han ju givetvis utvecklas och gå vidare, den som lever får se!;)
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2016-11-23 19:00, Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

De var felaktigt byte på Arbogas tredje mål.. Målvakten går och byter mitt i teckningen.. Precis när domaren släpper pucken så har en sjätte spelare kommit in på plan med bra fart..
Post Reply