bois

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

bois

Post by Per-Erik Odh »

Oj, kan detta verkligen ha någon substans? Tråkigt :bois:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=7116788
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: bois

Post by Niklas Hjalmarsson »

Klart att det kan då de intervjuat flera i ”ämnet”.
Men tyvärr så är det nog ”inget nytt”, och lär nog inte vara sista gången det hänt/händer heller!
Kan nog hända i vilken annan idrott som helst också som håller på med ”blandade” kön i samma lag, OCH tonåringar!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: bois

Post by Per-Erik Odh »

bois som klubb reagerar även om många av dess supportrar slätar över.

http://mariestadbois.se/nyhet-ett-oacce ... HxQW3k9z-w
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: bois

Post by Per-Erik Odh »

Woow, Mjörnberg som de senaste åren gottat sig i att hausa bois skriver helt plötsligt att de är en flopp. Undrar om han har fått tillåtelse till det eller om han helt enkelt vågar nu när det för en gång skull blåser styv kuling in från Vänern? Notera också hur han beskriver deras spelstil på precis samma sätt som rätt många hos derbykombatanten alltid har beskrivet dem.
Det är en dålig egenskap med skadeglädje men jag skäms faktiskt inte över att jag känner lite av det :roll:
Nåja, här är länken.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... unna-vara/

För övrigt måste jag påpeka att när jag pratade med en före detta tränare i höstas om detta med att bois gått ut offentligt och pratade om väldigt höga ambitioner skrattade han och förklarade att det materialet har de inte utan de ambitionerna rimmade betydligt bättre med förra årets trupp. Som det ser ut just nu verkar det som att han viste vad han pratade om.

Vi får väl se om de lyckas vända skutan men så länge de har slagsida så är det för mig lite krydda :shh:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: bois

Post by Per-Erik Odh »

Försöket att vända skutan blev alltså tränarspark. Då får vi se om effekten blir långvarig eller bara några matcher?
Kul att de håller fast vid att det skall finnas Skövdeanknytning i tränarbåset :lol:
Ett lycka till Fredrik Ljunggren kan man väl kosta på sig då han återigen får äntra ett division ett bås. Det är Fredrik värd :oops:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: bois

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingen roligare start för dom nya tränarna. Underläge med 0 - 2. 1 pp 1 bp är inte bra.
1 - 2 och 15 - 4 efter 1:a perioden.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: bois

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 16 Jan 2019, 19:24 Ingen roligare start för dom nya tränarna. Underläge med 0 - 2. 1 pp 1 bp är inte bra.
1 - 2 och 15 - 4 efter 1:a perioden.
3 - 2 efter 6 min i 2:a.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: bois

Post by Niklas Hjalmarsson »

Alba gör comeback efter pappaledighet och har gjort 2 mål!
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: bois

Post by Gunwaldh Johansson »

4 - 2 efter 2:a perioden.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: bois

Post by Gunwaldh Johansson »

Blev seger med 6 - 4 inför 1028 pers.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: bois

Post by Per-Erik Odh »

Precis hört intervjuer med besvikna Ronny "Rockstar" Johansson och Peter Isgren. Jag förstår deras besvikelse och naturligtvis är det svårt att säga något vettigt innan man har fått några dagar att smälta uttåget. Men något som de bägge två säger är ju detta att klubben hade högre mål denna säsong än PO1. Jag kommer ihåg i höstas någon gång när Mariestad bois ordförande stack ut hakan i någon intervju och berättade om högt ställda målsättningar.
En berättigad fråga blir då:
Har Mariestad lagt en budget för säsongen som räknade in fler PO omgångar och kanske till och med Allsvenskt kvalspel?
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: bois

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 04 Mar 2019, 12:49 Precis hört intervjuer med besvikna Ronny "Rockstar" Johansson och Peter Isgren. Jag förstår deras besvikelse och naturligtvis är det svårt att säga något vettigt innan man har fått några dagar att smälta uttåget. Men något som de bägge två säger är ju detta att klubben hade högre mål denna säsong än PO1. Jag kommer ihåg i höstas någon gång när Mariestad bois ordförande stack ut hakan i någon intervju och berättade om högt ställda målsättningar.
En berättigad fråga blir då:
Har Mariestad lagt en budget för säsongen som räknade in fler PO omgångar och kanske till och med Allsvenskt kvalspel?
I Mariestad bygger de inga luftslott längre, det får andra hållas med!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: bois

Post by Per-Erik Odh »

Jag hörde ryktas igår från en källa som borde anses som trovärdig att det finns ett större missnöje i boiskretsar över hur Ronny Johansson sköter sina nuvarande uppdrag.
Vore kul med några kommentarer från KH, Nicklas och David för ett bredare perspektiv?
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: bois

Post by Niklas Hjalmarsson »

Har ingen aning om hur han sköter sina åtaganden i vare sig bois eller på sitt ”vanliga” jobb?
Silly season is just another season!
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: bois

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote: 04 May 2019, 10:18 Jag hörde ryktas igår från en källa som borde anses som trovärdig att det finns ett större missnöje i boiskretsar över hur Ronny Johansson sköter sina nuvarande uppdrag.
Vore kul med några kommentarer från KH, Nicklas och David för ett bredare perspektiv?
Jag har inte hört någon som beklagat sig, med det sagt så finns det säkert folk med synpunkter på vilka spelare som borde behållas eller värvas. Själv tycker jag tex Jens Högbom skulle ha fått förlängt, men så är det väl med alla beslut som tas överallt att man kan inte vara nöjd med allt. Ett stort felbeslut var dock värvningen av Norell, men det är nog han själv medveten om. Och vilken sportgrupp gör bara klockrena värvningar?
Post Reply