Allettan Norra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
David Johansson
Reactions:
Posts: 412
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Allettan Norra

Post by David Johansson »

KRIF väljer först... Tror att de tar Köping då de mött Tranås två gånger i serien

bois väljer sedan..Jag kan aldrig tänka mig att Ronny inte ta Tranås nu

Sedan är det Hudiksvalls tur... De har i detta läget att välja mellan Skövde, Nybro, Visby, och Kalix... Skulle vara förvånad om de tog Visby de har mött 4ggr och Kalix på grund av resan...Magkänslan säger mig nu att Hudiksvall faktiskt väljer Skövde av dessa fyra... Östersund därefter... Har Kalix,Nybro och Visby att välja emellan... Där tror jag att de väljer Kalix... De slog dem klart borta i dag... Sedan Bodens tur... de har nu Visby Roma och Nybro att välja emellan... Jag tror faktiskt att de väljer Visby Roma på grund av att man kan flyga Luleå-Visby... Kvar blir då Dalen som får Nybro

Blir då...

Kallinge-Köping
bois-Tranås
Hudiksvall-Skövde
Östersund-Kalix
Boden-Visby Roma
Dalen-Nybro

I och med att inte Vännäs gick vidare så minskade Chansen till Derbymatcher... Chansen till det hade varit större om Vännäs slagit Köping... Nu ser åtminstone jag det som en Utopi att det blir bois- Skövde
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan Norra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:Kallinge/Ronneby får välja först och Mariestad som tvåa. Jag tippar att Kallinge/Ronneby väljer Skövde pga att man har haft det ganska lätt mot SIK.. Tippar att lagen väljer så här.

Kallinge/Ronneby - Skövde
Mariestad - Köping
Hudiksvall - Kalix
Östersund - Visby/Roma
Boden - Nybro
Dalen - Tranås

Huddinge och Borlänge möts i Hockeyettan finalen.
Håller med dig, ser ut som du tippar likadant som mig!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan Norra

Post by Per-Erik Odh »

Om Skövde finns kvar att välja för Mariestad så ser jag det som ett helt självklart val för dem.

Man får en eller två publikmatcher hemma där de naturligtvis ser sig själva som megafavoriter. En jättekort resa till bortamatchen. Chansen att befästa sitt superkomando i länet. Det är ju bara att fortsätta rad a upp fördelar och den egentligen enda nackdelen i Mariestads synvinkel är väl att det med stor säkerhet är vad Skövde också vill.

Som sagt var, finns valet kvar är det så självklart så det behöver inte ens diskuteras :D
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan Norra

Post by Gunwaldh Johansson »

Kl 12 så det dax för Play-off 1 valen på denna länk.
https://www.hockeyettan.se/2018/02/19/v ... ayoff-1-3/
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan Norra

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Om Skövde finns kvar att välja för Mariestad så ser jag det som ett helt självklart val för dem.

Man får en eller två publikmatcher hemma där de naturligtvis ser sig själva som megafavoriter. En jättekort resa till bortamatchen. Chansen att befästa sitt superkomando i länet. Det är ju bara att fortsätta rad a upp fördelar och den egentligen enda nackdelen i Mariestads synvinkel är väl att det med stor säkerhet är vad Skövde också vill.

Som sagt var, finns valet kvar är det så självklart så det behöver inte ens diskuteras :D
Självklart så tror jag också att Mariestad väljer Skövde om man kan men jag hoppas att SIK kan få möta något annat lag. Vore trevligt att få se något lag som man inte redan sett denna säsong.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Allettan Norra

Post by Jani Eriksson »

Skövde är nog de sämsta laget att välja på så varför inte välja dom.. Men KRIF kan ju tänka så med.. :P
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan Norra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Derby väntar torsdag då!
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan Norra

Post by Gunwaldh Johansson »

Det blev Mariestad - Skövde!!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan Norra

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Det blev Mariestad - Skövde!!
Självklart blev det så :)

Nu har Skövde en riktigt bra chans att snygga till betyget från årets säsong ordentligt och ett gyllene läge att håva in lite pengar. Nu gäller det att ta tillvara på denna chans.
På torsdag finns det bara en enda sak som gäller :twisted:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan Norra

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Det blev Mariestad - Skövde!!
Självklart blev det så :)

Nu har Skövde en riktigt bra chans att snygga till betyget från årets säsong ordentligt och ett gyllene läge att håva in lite pengar. Nu gäller det att ta tillvara på denna chans.
På torsdag finns det bara en enda sak som gäller :twisted:
Mariestad är solklara favoriter i denna play-off serie. Ger Skövde ca 5 % chans att vinna 1 match i bäst av 3. Mariestad har varit helt överlägsna i 5 av 6 derbyn denna säsong.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan Norra

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Det blev Mariestad - Skövde!!
Självklart blev det så :)

Nu har Skövde en riktigt bra chans att snygga till betyget från årets säsong ordentligt och ett gyllene läge att håva in lite pengar. Nu gäller det att ta tillvara på denna chans.
På torsdag finns det bara en enda sak som gäller :twisted:
Mariestad är solklara favoriter i denna play-off serie. Ger Skövde ca 5 % chans att vinna 1 match i bäst av 3. Mariestad har varit helt överlägsna i 5 av 6 derbyn denna säsong.
Tyskland spöade både Sverig och Kanada och var 55 sekunder från OS guld mot Ryssarna. Jag älskar att vi har allt att vinna och inget att förlora. Skövde har absolut en bra chans :D
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Allettan Norra

Post by Jani Eriksson »

trött på läsa överallt att de var fiasko för tre kronor.. Jag hade iallafall inte tippat dom som medaljhopp..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan Norra

Post by Per-Erik Odh »

Jani Janpah Pahankala wrote:trött på läsa överallt att de var fiasko för tre kronor.. Jag hade iallafall inte tippat dom som medaljhopp..
Vad menar du?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Allettan Norra

Post by Göran Strid »

"Sanningens ögonblick" passar bra här. Amatörexperter och proffsexperter (Kämpe m fl) hävdar att Skövde kan slå vilket lag som helst i ettan, när man gör vad man ska och spelar "som man kommit överens om". Passar bra att visa det på torsdag till att börja med. Vinst på torsdag och det kan det bli riktigt spännande. Plötsligt skall då bois vinna i två raka och det i ett läge då det gäller att vinna eller försvinna...
Post Reply