Framtid för SIKWebbTv?

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Framtid för SIKWebbTv?

Post by Björn Fröberg »

Innan årets säsong drog igång så meddelade jag klubben att detta blir sista säsongen jag ansvarar för SIKWebbTv.

När jag började filma 12/13 så hade jag oceaner av tid att lägga på detta men nu fem år senare så har jag fru, två småttingar och ett hus att ta hand om så tid/ork räcker helt enkelt inte till längre. Jag har istället erbjudit mig att ev. hjälpa till med sånt som inte är direkt knutet till matcharrangemangen. Sociala medier t.ex.

Med anledning av detta så tänkte jag höra om det finns någon som är intresserad av att ta över driften av webbtv nästa säsong?

Just nu har vi många funktioner med kommentatorer, repriser, matchklocka, bild ut på skärmarna i hallen, highlights i per.paus och efter match. Men det absolut viktigaste är att få igång det enklast möjliga, nämligen ljud och bild ut i sändning. En ganska enkel uppgift som jag kan assistera med genom att utbilda och få igång den som är intresserad. Vill man ha mer avancerad setup krävs lite mer jobb men en del utrustning/programvaror finns i klubbens ägo och till låns så möjligheten finns.

Hoppas verkligen det finns intresse för jag skulle själv vilja ha möjligheten att kunna se vissa matcher på nätet efter denna säsongen men framförallt genererar det pengar in i klubben som vore tråkigt att gå miste om.

Den som är intresserad kan höra av sig till mig om man vill veta mer.

Björn fröberg
0730818968
sikwebbtv@gmail.com
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Framtid för SIKWebbTv?

Post by Rickard Dahl »

Tänkte bara flika in att jag avser att köra vidare som webbkommentator även nästa år, och även om jag inte kan tala för min kollega Emil så tror jag det är där han står också. ;) Så vi behöver ersätta suveränen Björn kort och gott, en inte helt enkel uppgift men jag hoppas vi lyckas!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Framtid för SIKWebbTv?

Post by Göran Strid »

Tråkigt att Maestro Björn slutar, men i högsta grad förståeligt! Tack redan nu Björn för din suveräna täckning av matcherna och det med bara en kamera som bekant!

Roligt att Richard (åtminstone!) fortsätter! Webbsändningarna är ju enda möjligheterna för oss utombys att kunna följa med vad som händer på isen. Detta kan inte nog uppskattas!

När det gäller att ersätta Björn, så vore det väl en idé att satsa lite krut på att få fler än en att ta ansvaret? Jag menar att det kanske skulle vara lättare att få ersättare om man inte blir bunden till varje hemmamatch med det kringarbete som krävs. men det kanske Björn med flera redan tänkt på.

Detta med att fler delar på arbetet brukar underlätta rekryteringen. Många bidrar med mindre istället för att färre skall göra mer är en bra formel för allt föreningsarbete som bygger på ideellt och frivilligt engagemang.
Emil Ljungberg
Reactions:
Posts: 28
Joined: 08 Oct 2014, 18:29

Re: Framtid för SIKWebbTv?

Post by Emil Ljungberg »

Tyvärr så blir inte jag kvar som kommentator efter säsongen heller, inget lätt beslut men efter mycket funderande den senaste tiden så har jag kommit fram till det. Ni har nog märkt att jag varit borta då och då från sändningarna då jag jobbar en del kvällar och helger. Det kommer fortsätta och kanske till och med öka något, det har såklart påverkat beslutet.
Men framför allt så handlar det om att jag saknar att gå på ishockey "som vanligt", att få leva sig in i matcherna och få skrika lite längtar jag efter. SIK-Podden kommer jag och Rickard köra vidare med som vanligt, så jag försvinner inte helt!

Detta blir min fjärde och sista säsong som kommentator, det har verkligen varit en ära att få representera Skövde IK och ge alla våra tittare min bild av det som händer ute på isen. Från första stund när vi drog igång detta så tryckte vi på vikten av att vara professionella, att inte uppfattas som enögda och okunniga och det hoppas jag att vi har uppfyllt någorlunda bra åtminstone. Att man någon gång har låtit känslorna ta över må ha hänt, det är mänskligt men överlag så tycker jag att både jag och Rickard har skött oss väldigt bra.

Tack till Björn för att jag fick denna möjligheten, tack till Rickard för det fina samarbetet under sändningarna och tack till er båda för att jag lärde känna er :D

Stort tack för fyra grymma år!
Vi ses på Billingehov!

Emil
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Framtid för SIKWebbTv?

Post by Per-Erik Odh »

Tack Emil!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Framtid för SIKWebbTv?

Post by Göran Strid »

Tack Emil för fint jobb! Välgörande sakligt och fritt från ståplatsbröl, som fallet är på en del andra webbsändningar. Inte minst också en framförd och välgrundad kritik på spelet och spelare, när det funnits fog för det.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Framtid för SIKWebbTv?

Post by Björn Fröberg »

Uppmanar härmed återigen folk att lämna in intresseanmälan för att hjälpa till med SIKWebbTv.
Annons ligger nu även uppe på hemsidan.
http://skovdeik.se/SIK-webb-tv-soker-nu ... ta-sasong/
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Post Reply