Curt-Owe Erik Brodd har lämnat oss

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Curt-Owe Erik Brodd har lämnat oss

Post by Per-Erik Odh »

En trogen Rebell och riktigt stor Skövde IK supporter har lämnat oss under dagen. Detta efter en tids sjukdom.
Åtskilliga är de timmar han gett till föreningen i våra hjärtan, Skövde IK. Åtskilliga är de timmar han tillsammans med Birgit tillbringat på vägarna för att följa vårt lag.
Styrelsen i Rebellerna tackar för Curts gärning och hans minne kommer vara ljust bevarat. Vi hoppas att det finns hockey även på den andra sidan och våra tankar går till Birgit som nu står utan sin partner.
Curt Ove Brodd lämnar oss vid en ålder av 72.

Styrelsen i Rebellerna via undertecknad
Last edited by Per-Erik Odh on 10 Nov 2017, 22:24, edited 1 time in total.
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Curt Ove Brodd har lämnat oss

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:En trogen Rebell och riktigt stor Skövde IK supporter har lämnat oss under dagen. Detta efter en tids sjukdom.
Åtskilliga är de timmar han gett till föreningen i våra hjärtan, Skövde IK. Åtskilliga är de timmar han tillsammans med Birgit tillbringat på vägarna för att följa vårt lag.
Styrelsen i Rebellerna tackar för Curts gärning och hans minne kommer vara ljust bevarat. Vi hoppas att det finns hockey även på den andra sidan och våra tankar går till Birgit som nu står utan sin partner.
Curt Ove Brodd lämnar oss vid en ålder av 72.

Styrelsen i Rebellerna via undertecknad
Tack för alla fina minnen Curt,du kommer lämna ett stort tomtrum efter dig!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Curt-Owe Erik Brodd har lämnat oss

Post by Göran Strid »

Curt-Owe, en föreningens verklige trotjänare har alltså lämnat oss och det för tidigt. Det känns så sorgligt samtidigt som alla fina minnen efter två decenniers samarbete i olika roller i vårt gemensamma arbete för föreningens bästa just nu passerar förbi i många ljusa minnesbilder. Curt-Owe var en av de första jag lärde känna när jag började i föreningen och han var alltid lika entusiastisk och hjälpsam och såg sällan några svårigheter. Antalet arbetstimmar han och hans hustru Birgit har lagt ner under årens lopp låter sig inte räknas och arbetet bakom kulisserna imponerade alltid på mig och många andra. Jag kommer alltid minnas hans generösa erbjudanden om att få åka med på bortamatcher och alltid vinka en hälsning och bjuda på en fika på alla möjliga och omöjliga parkeringspatser utanför ishallarna.

Jag tänker med värme på dig Curt-Owe och mina tankar går också till Birgit i denna svåra stund.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Curt-Owe Erik Brodd har lämnat oss

Post by Gunwaldh Johansson »

Vila i frid Curt-Owe!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Curt-Owe Erik Brodd har lämnat oss

Post by peter johansson »

Vila i frid Curt-Owe
Post Reply