Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Johan Nykvist »

Har ni inte gjort det än så finns det fortfarande chans kvar att rösta på vem ni tycker har varit bäst denna säsongen.

Sista chansen nästa onsdag 15/2 i hemma matchen mot Nybro så välkommna till rebellernas disk och gör era val där. Vinnaren kommer sedan att presenteras i sista matchen hemma mot Kristianstad lördag 25/2.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Lyfter upp Nykans påminnelse. Sista chansen att rösta fram årets spelare nu på onsdag!

Undrar vem det ska bli? Sjögren ligger naturligtvis bra till som jag ser det med outsiders i Rundqvist, Henriksson, Back, Marmenlind, Frödelius eller någon av backarna Appel, Lindmark och Niklasson. Kanske blir det någon helt oväntad som inte nämnts här?

Det är ju så olika vad vi ser i de olika spelarna och vad vi tycker kvalificerar till utmärkelsen som skall delas ut för fjortonde året i rad.

Vad tror ni andra, har jag missat någon lämplig kandidat eller är det någon av dem som inte borde vara där?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Lyfter upp Nykans påminnelse. Sista chansen att rösta fram årets spelare nu på onsdag!

Undrar vem det ska bli? Sjögren ligger naturligtvis bra till som jag ser det med outsiders i Rundqvist, Henriksson, Back, Marmenlind, Frödelius eller någon av backarna Appel, Lindmark och Niklasson. Kanske blir det någon helt oväntad som inte nämnts här?

Det är ju så olika vad vi ser i de olika spelarna och vad vi tycker kvalificerar till utmärkelsen som skall delas ut för fjortonde året i rad.

Vad tror ni andra, har jag missat någon lämplig kandidat eller är det någon av dem som inte borde vara där?
Rundqvist är enligt mig inte i närheten av den här utmärkelsen! I mina ögon står det Mellan Appel och Sjögren (om jag kunde hade jag röstat på Kempe)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:Lyfter upp Nykans påminnelse. Sista chansen att rösta fram årets spelare nu på onsdag!

Undrar vem det ska bli? Sjögren ligger naturligtvis bra till som jag ser det med outsiders i Rundqvist, Henriksson, Back, Marmenlind, Frödelius eller någon av backarna Appel, Lindmark och Niklasson. Kanske blir det någon helt oväntad som inte nämnts här?

Det är ju så olika vad vi ser i de olika spelarna och vad vi tycker kvalificerar till utmärkelsen som skall delas ut för fjortonde året i rad.

Vad tror ni andra, har jag missat någon lämplig kandidat eller är det någon av dem som inte borde vara där?
Rundqvist är enligt mig inte i närheten av den här utmärkelsen! I mina ögon står det Mellan Appel och Sjögren (om jag kunde hade jag röstat på Kempe)
Jag håller med dig Marcus.....
Appel har visat framfötterna ordentligt.
Sjögren har man hela tiden haft förväntningar på, men den rackren har varit en väldigt slow starter tycker jag.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Anders Åstebro wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:Lyfter upp Nykans påminnelse. Sista chansen att rösta fram årets spelare nu på onsdag!

Undrar vem det ska bli? Sjögren ligger naturligtvis bra till som jag ser det med outsiders i Rundqvist, Henriksson, Back, Marmenlind, Frödelius eller någon av backarna Appel, Lindmark och Niklasson. Kanske blir det någon helt oväntad som inte nämnts här?

Det är ju så olika vad vi ser i de olika spelarna och vad vi tycker kvalificerar till utmärkelsen som skall delas ut för fjortonde året i rad.

Vad tror ni andra, har jag missat någon lämplig kandidat eller är det någon av dem som inte borde vara där?
Rundqvist är enligt mig inte i närheten av den här utmärkelsen! I mina ögon står det Mellan Appel och Sjögren (om jag kunde hade jag röstat på Kempe)
Jag håller med dig Marcus.....
Appel har visat framfötterna ordentligt.
Sjögren har man hela tiden haft förväntningar på, men den rackren har varit en väldigt slow starter tycker jag.
Ja det håller jag med om! Men ack så viktig han varit sista halvan av säsongen.. På sätt och vis hade jag kunnat tänka mig att rösta på Wallgren också, för sättet han höjt första kedjan är stor del av anledningen att det gått såpass bra som det har andra halvan.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Kristian Eriksson »

Vissa år har valet varit självklart, men i år är det lite knivigare tycker jag allt. Jag har i alla fall bestämt mig tills morgondagen då det är sista dagen att rösta på Årets Spelare i Skövde IK säsongen 16/17
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Johan Nykvist »

Resultatet finns nu uträknat efter igår kväll.
Det slogs inget nytt rekord i år men 189 röster är ändå fullgod gott.

Av dessa fick den vinnande spelaren 81 stycken och totalt 42,8 % av samtliga röster.
Hockey är ju en lag sport och denna spelaren har ju varit det pådrivande navet i årets upplaga av Skövde IK och med all rätt synerligen välförtjänt av denna utmärkelse.

Vem detta är presenteras innan nedsläpp i sista matchen mot Kristianstad nästa lördag som sagt.
Välkommna då så får ni leva lite med spänningen Fram tills dess! ;)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Johan Nykvist »

Grattis mycket välförtjänt årets spelare i Skövde IK 2016/17.
Alexander Heriksson!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Årets spelare i Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Stort grattis till Alexander Henriksson :)
/Perka
Post Reply