Allettan 2016/17

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Dagens garv :lol:

http://hbwebben.se/hockeyliv-pa-skor-tr ... ment-82731

"Ödesmättad stund, tidigt i första perioden insåg jag att matchen på Solidtangos nätsändning gör sig bäst utan de skrikande, partiska hemmakommentatorerna. Skaraborgarnas dialekt är mycket vacker normalt, men detta var som att höra Roy och Roger kommentera en långspurt i Holmenkollen för Norges räkning. Håller ändå tummarna för Asplöven. Om det går åt skogen avgår ett nytt återtåg i höst. För att förvilla hockeygudarna får dagens måltidsdryck bestå av….Mariestad."
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6076
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Vimmerby - Kristianstad 1 - 4 pub: 1239
Piteå - Visby/Roma 2 - 3 pub: 1637
Mariestad - Troja 1 - 1 sudden väntar pub: 1362
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Allettan 2016/17

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote:Vimmerby - Kristianstad 1 - 4 pub: 1239
Piteå - Visby/Roma 2 - 3 pub: 1637
Mariestad - Troja 1 - 1 sudden väntar pub: 1362
Synd att publiken inte ställer upp nu när lillebror möter ett så bra lag!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6076
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:Vimmerby - Kristianstad 1 - 4 pub: 1239
Piteå - Visby/Roma 2 - 3 pub: 1637
Mariestad - Troja 1 - 1 sudden väntar pub: 1362
Mariestad vinner med 2 - 1 sudden.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan 2016/17

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vimmerby - Kristianstad 1 - 4 pub: 1239
Piteå - Visby/Roma 2 - 3 pub: 1637
Mariestad - Troja 1 - 1 sudden väntar pub: 1362
Synd att publiken inte ställer upp nu när lillebror möter ett så bra lag!

Helt otroligt ja? :evil:
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan 2016/17

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vimmerby - Kristianstad 1 - 4 pub: 1239
Piteå - Visby/Roma 2 - 3 pub: 1637
Mariestad - Troja 1 - 1 sudden väntar pub: 1362
Mariestad vinner med 2 - 1 sudden.
Vilken jäkla match det var, chanser åt båda håll!

Men vilka målvakter :shock: :o :mrgreen:
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Hur illa det än smakar så måste man ändå erkänna att de gör det bra därborta i förorten. De har ju visat tidigare att de kan matcha Troja och nu gjorde de det igen.
Jag tänker på när vi har mött Troja en gång i cupen och två gånger i Allettan. Vi har ju i alla tre matcherna fått finna oss i att spela andrafiol.
Nu har bois verkligen satt sig i en fin sits som kan räcka ända till Allsvenskt kval! Vad är det som de gör rätt?
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vimmerby - Kristianstad 1 - 4 pub: 1239
Piteå - Visby/Roma 2 - 3 pub: 1637
Mariestad - Troja 1 - 1 sudden väntar pub: 1362
Mariestad vinner med 2 - 1 sudden.
Vilken jäkla match det var, chanser åt båda håll!

Men vilka målvakter :shock: :o :mrgreen:
Grattis!

En bra match helt klart, men.......utan en sådan utomordentligt välsignad målvakt som Arvid hade bois förlorat med ett par, tre mål Niklas. ;)

För skall man summera matchen i målchanser så hade Troja fler sådana skapade på egen hand.
Skall vi sedan lägga till dem som motståndarlaget bjöd på så hade Troja en många fler av den varan och bois ingen vad jag minns.

Men två storspelande målvakter satte prägel på matchen, och bois målvakten gjorde det i synnerhet. :shock:

Antar att det blir Ljungby på fredag nu då för dig Niklas?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Allettan 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Hur illa det än smakar så måste man ändå erkänna att de gör det bra därborta i förorten. De har ju visat tidigare att de kan matcha Troja och nu gjorde de det igen.
Jag tänker på när vi har mött Troja en gång i cupen och två gånger i Allettan. Vi har ju i alla tre matcherna fått finna oss i att spela andrafiol.
Nu har bois verkligen satt sig i en fin sits som kan räcka ända till Allsvenskt kval! Vad är det som de gör rätt?
Jag håller med, MEN vi kan ju fokusera på den dåliga publiksiffran så vi har något att gotta oss i ;)
Nej men helt allvarligt så är det märkligt med så låga siffror när spelet (antar jag utan att ha sett några matcher) är så imponerande..
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan 2016/17

Post by Niklas Hjalmarsson »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:Hur illa det än smakar så måste man ändå erkänna att de gör det bra därborta i förorten. De har ju visat tidigare att de kan matcha Troja och nu gjorde de det igen.
Jag tänker på när vi har mött Troja en gång i cupen och två gånger i Allettan. Vi har ju i alla tre matcherna fått finna oss i att spela andrafiol.
Nu har bois verkligen satt sig i en fin sits som kan räcka ända till Allsvenskt kval! Vad är det som de gör rätt?
Jag håller med, MEN vi kan ju fokusera på den dåliga publiksiffran så vi har något att gotta oss i ;)
Nej men helt allvarligt så är det märkligt med så låga siffror när spelet (antar jag utan att ha sett några matcher) är så imponerande..
Vet inte om spelet är så där "imponerande", det är nog mer offerviljan, moralen och jävlar anamma man blir imponerad av.....och målvaktsspelet så klart! :mrgreen:
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan 2016/17

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Åstebro wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:Vimmerby - Kristianstad 1 - 4 pub: 1239
Piteå - Visby/Roma 2 - 3 pub: 1637
Mariestad - Troja 1 - 1 sudden väntar pub: 1362
Mariestad vinner med 2 - 1 sudden.
Vilken jäkla match det var, chanser åt båda håll!

Men vilka målvakter :shock: :o :mrgreen:
Grattis!

En bra match helt klart, men.......utan en sådan utomordentligt välsignad målvakt som Arvid hade bois förlorat med ett par, tre mål Niklas. ;)

För skall man summera matchen i målchanser så hade Troja fler sådana skapade på egen hand.
Skall vi sedan lägga till dem som motståndarlaget bjöd på så hade Troja en många fler av den varan och bois ingen vad jag minns.

Men två storspelande målvakter satte prägel på matchen, och bois målvakten gjorde det i synnerhet. :shock:

Antar att det blir Ljungby på fredag nu då för dig Niklas?
Nja, jag trivs bättre här hemma.....brukar inte föra tur med mig på bortaresor tyvärr så det är bättre jag sitter och våndas vid sändningen på datorn, och det är värre för nerverna än att vara på plats!
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6076
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Kristianstad och Visby/Roma klara för kvalserien efter segrar i kväll. Men det blir en avgörande match i morgon i Ljungby efter Trojas sena avgörande mot Mariestad.

Kristianstad - Vimmerby 5 - 2 pub:1517
Visby/Roma - Piteå 4 - 0 pub: 1520
Troja - Mariestad 3 - 2 pub: 1804
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Det är nästan så att jag lider lite med dem. Så jävla surt att släppa in den med 1 sekund kvar.
Hur illa man än tycker om Mariestad som Skövdesupporter måste man ändå applådera den prestation de gör här i po. Hur skall detta sluta?
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Oj viket snöpligt slut det blev mellan Troja å bois i kväll! ... :mrgreen:

Tycker nästan lite synd om di däringa Boisarna nu... :roll:


Men jag fick i alla fall se en bra hockeymatch så här på fredagskvällen.
Tror det kan bli en riktig het tillställning i morgon, men den kan jag tyvärr inte ta del av för då har jag svärmor på besök.
Även om hon säkert hade taggat till ordentligt om det var något lag som hon gillade som spelade... :mrgreen:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Kristianstad och Visby/Roma klara för kvalserien efter segrar i kväll. Men det blir en avgörande match i morgon i Ljungby efter Trojas sena avgörande mot Mariestad.

Kristianstad - Vimmerby 5 - 2 pub:1517
Visby/Roma - Piteå 4 - 0 pub: 1520
Troja - Mariestad 3 - 2 pub: 1804
Det är bara en match kvar i po3, och det blir den med Troja vs bois.
Både Kristianstad och Visby/Roma visade var skåpet skulle stå.

Troja har haft stora problem med den saken den senaste tiden, och man undrar om de nu går till en kvalserie....
Hur kommer man hantera pressen?!?

JA, det man har visa upp hittills är ju inget som skrämmer övriga lag i alla fall, och det är heller inget som ger vibbar som ger något större hopp om ett avancemang för dem till ett AS precis...

bois har gjort det förbaskat bra hittills helt klart, men utan en sådan utomordentlig målvakt man fann i Arvid från Töreboda så hade man redan varit på barmarksträning likt SIK.
För det är den grabben som har räddat dem när somliga slarvat stort med trissan i egen zon och skapat målchanser åt motståndarna.

Kvällens match lär antingen bli en het tillstäng i Ljungby eller så blir det platt fall för något av lagen..... ;)
Post Reply