Allettan 2016/17

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Det är naturligtvis en massa snack om Trojas sena mål i gårdagens po3 möte. Bland annat så har offside i målgården nämnts men det var det ju absolut inte. I vilket fall som helst pratas det om målet faller innan slutsignalen. Jag har för mig att detta diskuterades vid någon Skövdematch för inte så länge sedan, någon som kommer ihåg?
Jag har för mig att slutsatsen då var att det inte var signalen som var slutsignalen utan att det var matchuret, hur var det med det?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Allettan 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Det är naturligtvis en massa snack om Trojas sena mål i gårdagens po3 möte. Bland annat så har offside i målgården nämnts men det var det ju absolut inte. I vilket fall som helst pratas det om målet faller innan slutsignalen. Jag har för mig att detta diskuterades vid någon Skövdematch för inte så länge sedan, någon som kommer ihåg?
Jag har för mig att slutsatsen då var att det inte var signalen som var slutsignalen utan att det var matchuret, hur var det med det?
Regeln säger väl matchuret, men är väl bara om domarna är väldigt beredda som hinner kolla upp på klockan också, annars går dom väl på signalen iaf antar jag.
Johannes Saarikari
Reactions:
Posts: 96
Joined: 09 Oct 2016, 14:05

Re: Allettan 2016/17

Post by Johannes Saarikari »

Redigera mig om ljudet som nu åter är på plats i filmklippet.
Nog om det. Spännande att följa i em match.
Hoppas dommaren inte utsätts för mer än han klarar av och att det inte slutar som igår.
Kul med hockey!
Last edited by Johannes Saarikari on 18 Mar 2017, 13:07, edited 1 time in total.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Allettan 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Johannes Saarikari wrote:Knepig situation och det mest skruvade är ju ändå att man stänger av ljudet på reprisen.
Sådant skulle inte hända i SIK eller bois.
Vilken skam för Troja.
Gynnar verkligen fairplay. Menar även om man vinner regelvidrigt så bör man stå för det.
Nog om det. Spännande att följa i em match.
Finns med ljud : https://troja-ljungby.solidtango.com/vi ... riestad-17

Låter onekligen som att signalen går innan
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:
Johannes Saarikari wrote:Knepig situation och det mest skruvade är ju ändå att man stänger av ljudet på reprisen.
Sådant skulle inte hända i SIK eller bois.
Vilken skam för Troja.
Gynnar verkligen fairplay. Menar även om man vinner regelvidrigt så bör man stå för det.
Nog om det. Spännande att följa i em match.
Finns med ljud : https://troja-ljungby.solidtango.com/vi ... riestad-17

Låter onekligen som att signalen går innan
Jag uppfattar det som att man hör speakerns måljubel innan jag hör slutsignalen.

Johan Magnusson har skaffat sig många ovänner i Skaraborg denna säsong 1 :roll:
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 2016/17

Post by Anders Åstebro »

När signalen ljuder spelar ingen roll utan det är klockan som gäller har jag fått klart för mig...
Men vilka domare har ögon i nacken som ha koll på sådana här händelser och klockan samtidigt???

Jag har varit med om en liknande situation live när jag såg Växjös bortamatch premiär i AS mot MIF.
Där satte VLH kvitteringen med matchens absolut sista skott när ljudsignalen gick och det blev 3-3.

Så tyst det blev på MIF supportrarna och vilken glädje det blev på Lakejerna.. :mrgreen:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 2016/17

Post by Anders Åstebro »

Men det är historia nu...


Verkligheten just nu är att BadB.....s leder med 2-0 förtillfället... :mrgreen:
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Allettan 2016/17

Post by Jani Eriksson »

Varför får Magnusson döma alla matcher? Finns de inte någon bättre domare?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Allettan 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Jani Janpah Pahankala wrote:Varför får Magnusson döma alla matcher? Finns de inte någon bättre domare?
Får man döma viktiga matcher så borde det bero på att man har förtroende. Kanske är det så att han är bra?
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6073
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Troja vann den avgörande matchen mot Mariestad med 3 - 2 inför 2001 personer. Tycker att Mariestad har gjort ett bra play-off. Är väl ingen skam att åka ut mot Storfavoriten Troja.
Då är dessa lag klara för kvalserien.

Västerås
Södertälje
Huddinge
Troja
Visby/Roma
Kristianstad.

Gissar på att Västerås och Söderälje håller sig kvar i Hockeyallsvenskan.
Last edited by Gunwaldh Johansson on 18 Mar 2017, 18:20, edited 1 time in total.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6073
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Varför får Magnusson döma alla matcher? Finns de inte någon bättre domare?
Är väl tyvärr lite brist på domare denna tid på året. Är ju många slutspel, kvalspel mm.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Allettan 2016/17

Post by Jani Eriksson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Varför får Magnusson döma alla matcher? Finns de inte någon bättre domare?
Är väl tyvärr lite brist på domare denna tid på året. Är ju många slutspel, kvalspel mm.
Men de många mer matcher när serierna är i full gång.. väldigt få matcher som spelas nu.. tycker jag.. :D
Men visst kan väl stämma de som du säger men jag behöver inte hålla med :D
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6073
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Varför får Magnusson döma alla matcher? Finns de inte någon bättre domare?
Är väl tyvärr lite brist på domare denna tid på året. Är ju många slutspel, kvalspel mm.
Men de många mer matcher när serierna är i full gång.. väldigt få matcher som spelas nu.. tycker jag.. :D
Men visst kan väl stämma de som du säger men jag behöver inte hålla med :D
Självklart behöver du inte det. Men det är en del slutspelmatcher både för seniorer och juniorer nu. Både J 20 och J 18 är i full gång med sina SM-slutspel.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Allettan 2016/17

Post by Tobias Thurén »

Gunwaldh Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Varför får Magnusson döma alla matcher? Finns de inte någon bättre domare?
Är väl tyvärr lite brist på domare denna tid på året. Är ju många slutspel, kvalspel mm.
Men de många mer matcher när serierna är i full gång.. väldigt få matcher som spelas nu.. tycker jag.. :D
Men visst kan väl stämma de som du säger men jag behöver inte hålla med :D
Självklart behöver du inte det. Men det är en del slutspelmatcher både för seniorer och juniorer nu. Både J 20 och J 18 är i full gång med sina SM-slutspel.
Håller med Jani här. Brist på domare? Nä givetvis tvärtom då de flesta lag har spelat färdigt för säsongen och som Perka skrev, vissa fåtal får förtroende.
Post Reply