Slutspel Ettan

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 207
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

I dag Tisdag 5 Mars börjar fighten mot AS. 16 lag blandat från Södra All ettan och Norra. Vi Skaraborgare får se bois i bortamatch mot tuffa Väsby. Kan bois få till mer än en hemmamatch, i så fall måste det bli seger i en av de 2 bortamatcherna eller seger i första hemmamatchen på Lördag. Bland de 7 övriga matcherna i dag finns många spännande matcher. Var Norra All ettan starkare än södra?. Kanske får vi något svar i dag.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Slutspel Ettan

Post by Anders Åstebro »

Ingvar,
Du vet ju att jag var lite ” wild and crazy” förr och inte har jag blivit bättre sedan jag blivit en tacksam tillfrisknande….så ”Heja Bröder å Systrar”!😏

Vad tror du Ingvar?
Kan det bli tvåsiffrigt i baken för Bôjsen tror du?
16-3 låter som ett kul resultat att starta med i första matchen.😏

Mig veterligen så har det bara varit två matcher på denna nivå och uppåt som haft det resultatet tidigare.
Kan det bli en andra gång för MBoIS tro? 😉

Tänkte att det skulle kunna funka med att streama matchen om jag drog hem tidigt från jobbet, men va f*n….🥺
Finns viktigare saker att göra än det vid tidig hemgång…
Last edited by Anders Åstebro on 05 Mar 2024, 19:21, edited 1 time in total.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Slutspel Ettan

Post by Gunwaldh Johansson »

Följer kanske matcherna via online om jag inte har något bättre för mig.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 207
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Trevligt att höra från dig Anders Åstebro, Zooog har för mig att du kallade dig. Vi träffades ibland privat och du åkte med mig några gånger på bortamatcher. "Vilda VÄsby" är det en del som kallar dem, Jag tror inte att det blir 16-3. För övrigt ett gästboks namn på en skribent på Oxarna. Glenn.
Jag tror det blir två jämna kamper där i Väsby men fanken vet vem som vinner. Jag hoppas i alla fall att bois vinner en av matcherna för att garanterat få 2 hemma matcher på Lördag och Söndag
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Slutspel Ettan

Post by Micke Därth »

Undrar om KHK ångrar sitt val. Märkligt att vilja möta ringmuren från ön.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 05 Mar 2024, 22:12 Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Jag skjutsade farsan till Kss idag, åkte förbi Billingehov på väg till Xenia för att dricka kaffe.
Det såg tämligen öde ut på Billingehov!
Silly season is just another season!
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 62
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: Slutspel Ettan

Post by Robin Hallerström »

Joakim Blomquist wrote: 05 Mar 2024, 22:12 Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Det var synd att dom skickade ut Örnarna ikväll...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Mar 2024, 22:23
Joakim Blomquist wrote: 05 Mar 2024, 22:12 Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Jag skjutsade farsan till Kss idag, åkte förbi Billingehov på väg till Xenia för att dricka kaffe.
Det såg tämligen öde ut på Billingehov!
1-13 de två senaste.. ajajaj måste göra ont både i röva och hövet...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Anders Åstebro wrote: 05 Mar 2024, 16:42 Ingvar,
Du vet ju att jag var lite ” wild and crazy” förr och inte har jag blivit bättre sedan jag blivit en tacksam tillfrisknande….så ”Heja Bröder å Systrar”!😏

Vad tror du Ingvar?
Kan det bli tvåsiffrigt i baken för Bôjsen tror du?
16-3 låter som ett kul resultat att starta med i första matchen.😏

Mig veterligen så har det bara varit två matcher på denna nivå och uppåt som haft det resultatet tidigare.
Kan det bli en andra gång för MBoIS tro? 😉

Tänkte att det skulle kunna funka med att streama matchen om jag drog hem tidigt från jobbet, men va f*n….🥺
Finns viktigare saker att göra än det vid tidig hemgång…
Inget dåligt tips ändå.. multiplicerar du båda lagens målskörd med 3 så blir det ju 15-3...😁😜
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 06 Mar 2024, 10:11
Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Mar 2024, 22:23
Joakim Blomquist wrote: 05 Mar 2024, 22:12 Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Jag skjutsade farsan till Kss idag, åkte förbi Billingehov på väg till Xenia för att dricka kaffe.
Det såg tämligen öde ut på Billingehov!
1-13 de två senaste.. ajajaj måste göra ont både i röva och hövet...
Vet inte alls vart du har ont men låter ju inget trevligt iallafall.

Förlusten borta mot KIK med 8-0 var ju som du tydligen inte förstår helt betydelselös för Mariestad men viktig för KIK (& er siksupporters då)!

Oavsett Mariestads senaste resultatrad så har vi minst två matcher kvar på säsongen!
Ditt lag har spelat klart redan i februari och ligger dessutom på fruktansvärt obestånd ekonomiskt, så du behöver väl varje solglimt du kan få!

Vi har minst en hemmamatch kvar som troligen genererar mer inkomst än utgifter på vårat playoff äventyr.
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 06 Mar 2024, 13:11
Joakim Blomquist wrote: 06 Mar 2024, 10:11
Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Mar 2024, 22:23
Joakim Blomquist wrote: 05 Mar 2024, 22:12 Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Jag skjutsade farsan till Kss idag, åkte förbi Billingehov på väg till Xenia för att dricka kaffe.
Det såg tämligen öde ut på Billingehov!
1-13 de två senaste.. ajajaj måste göra ont både i röva och hövet...
Vet inte alls vart du har ont men låter ju inget trevligt iallafall.

Förlusten borta mot KIK med 8-0 var ju som du tydligen inte förstår helt betydelselös för Mariestad men viktig för KIK (& er siksupporters då)!

Oavsett Mariestads senaste resultatrad så har vi minst två matcher kvar på säsongen!
Ditt lag har spelat klart redan i februari och ligger dessutom på fruktansvärt obestånd ekonomiskt, så du behöver väl varje solglimt du kan få!

Vi har minst en hemmamatch kvar som troligen genererar mer inkomst än utgifter på vårat playoff äventyr.
Nä jag har inte ont nånstans.. men 13 mål i röva på två matcher måste ju kännas.. och just där..

Ja det har du helt rätt i. Jag hittar mina solglimtar och njuter av varje sekund..

Ja det där med ekonomin vet vi om du.. du blir en aning långrandig med ditt tjötande. Är du månne släkt med Boa?? 🤔
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Slutspel Ettan

Post by Micke Därth »

Niklas Hjalmarsson wrote: 06 Mar 2024, 13:11 Vi har minst en hemmamatch kvar som troligen genererar mer inkomst än utgifter på vårat playoff äventyr.
Blir det bara en hemmamatch blir + inte så stort, kan man gissa. Stockholmsresa + hotell för 25 man är inte gratis även om man lyckats få till lite rabatt någonstans.

Om bojs ska få till mer än en hemmamatch i PO1 krävs det ganska mycket mer försvarsmässigt av det lilla jag såg av matchen. Jag kikade mest på KHK-Visby.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 207
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Inga problem med kostnader. 2 hemmamatcher nu ger mycket klirr i kassan.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 188
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Slutspel Ettan

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 06 Mar 2024, 21:23 Inga problem med kostnader. 2 hemmamatcher nu ger mycket klirr i kassan.
Ingvar, har du räknat på ungefär hur mycket 2 hemmamatcher ger i kassan? :?:
Post Reply