Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Kristoffer Bennemyr wrote: 18 Jun 2019, 07:00 Hockeyettan röstade inte ja på mötet.
Det var de olika distriktsförbunden som röstade.

Alltså Västergötland, Bohuslän/Dal och så vidare..

Södermanland röstade emot förlaget men de var också de enda som faktiskt lyssnade på sina klubbar som bad de rösta nej...

Och ja från säsongen 20/21 så kommer ett lag att gå upp till HA, ett lag kommer åka ur HA..
Så 46 lag ska göra upp om EN plats fram tills dess att serien bantas till 36 lag, för det kommer ske förr eller senare.
Okej, distriktsförbunden då. Har du någon aning om hur distriktsförbunden motiverade ett ställningstagande som är ett annat än vad deras medlemmar har?
/Perka
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Hockey

Post by Kristoffer Bennemyr »

Per-Erik Odh wrote: 18 Jun 2019, 11:37
Kristoffer Bennemyr wrote: 18 Jun 2019, 07:00 Hockeyettan röstade inte ja på mötet.
Det var de olika distriktsförbunden som röstade.

Alltså Västergötland, Bohuslän/Dal och så vidare..

Södermanland röstade emot förlaget men de var också de enda som faktiskt lyssnade på sina klubbar som bad de rösta nej...

Och ja från säsongen 20/21 så kommer ett lag att gå upp till HA, ett lag kommer åka ur HA..
Så 46 lag ska göra upp om EN plats fram tills dess att serien bantas till 36 lag, för det kommer ske förr eller senare.
Okej, distriktsförbunden då. Har du någon aning om hur distriktsförbunden motiverade ett ställningstagande som är ett annat än vad deras medlemmar har?
Nej det har jag inte, jag vet bara vad som skrivits i Aftonbladet och andra tidningar.. Hur de olika förbunden motiverade sina beslut låter jag de olika representanterna för förbunden svara på..
Däremot tycker jag att det är ganska uselt att de valde att gå emot majoriteten av sina föreningar. Sen om det är ett korrekt beslut eller inte, det avvaktar jag med att svara på tills vi sett verkan av det..
Det jag vet är att det kommer krävas ett rejält arbete av hockeyförbundet och Hockeyettan för att få ihop ett slutspel för att få fram vilket lag som ska kliva upp i Allsvenskan..
46 lag och EN plats uppåt...
Utmaning är ordet!
För Rebellerna I Tiden!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Hockey

Post by Jani Eriksson »

Jag ser inte vad problemet med att 100% säkert att ett lag gå ner och ett upp.. som de är nu så är de möjlighet att gå upp två lag men kanske ingen går upp eftersom de är bara en möjlighet att de blir så.. I mitt huvud låter 100% bättre.. Men jag brukar ju ha fel.. :D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Hockey

Post by Marcus Lundgren »

Jani Eriksson wrote: 18 Jun 2019, 23:38 Jag ser inte vad problemet med att 100% säkert att ett lag gå ner och ett upp.. som de är nu så är de möjlighet att gå upp två lag men kanske ingen går upp eftersom de är bara en möjlighet att de blir så.. I mitt huvud låter 100% bättre.. Men jag brukar ju ha fel.. :D
Problemet jag personligen har är det jag skrivit tidigare i tråden, direkt ner och uppflyttning innebär att det inte alltid är det bästa laget som får spela i den ädlare serien, eftersom laget underifrån aldrig behöver slå något lag från serien ovan för att ta platsen.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Hockey

Post by Jani Eriksson »

Marcus Lundgren wrote: 19 Jun 2019, 08:19
Jani Eriksson wrote: 18 Jun 2019, 23:38 Jag ser inte vad problemet med att 100% säkert att ett lag gå ner och ett upp.. som de är nu så är de möjlighet att gå upp två lag men kanske ingen går upp eftersom de är bara en möjlighet att de blir så.. I mitt huvud låter 100% bättre.. Men jag brukar ju ha fel.. :D
Problemet jag personligen har är det jag skrivit tidigare i tråden, direkt ner och uppflyttning innebär att det inte alltid är det bästa laget som får spela i den ädlare serien, eftersom laget underifrån aldrig behöver slå något lag från serien ovan för att ta platsen.
jo de är sant..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Det här har jag inte hört talas om tidigare. Det ska bli intressant att följa hur väl det slår ut i SHL?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... larhjalmar

Använder man kylpåsar i någon större utsträckning vid befarade hjärnskakningar?
Om inte är ju det ett budgettips!
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Det hettade till rejält efter 49:38 i matchen Troja - Tranås då domaren utdömde hela 8 matchstraff.
http://stats.swehockey.se/Game/Events/441638
Last edited by Gunwaldh Johansson on 14 Sep 2019, 20:38, edited 1 time in total.
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 295
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: Hockey

Post by Bo Karlsson »

Gunwaldh Johansson wrote: 14 Sep 2019, 19:45 Det hettade till rejält efter 49:38 i matchen Troja - Tranås då domaren utdömde hela 9 matchstraff.
http://stats.swehockey.se/Game/Events/441638
Det blev 8 matchstraff, 2 st var rimliga medan resten liknade mer ett kramkalas.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Det inträffade en spektakulär händelse i den södra hockeyettan igår i matchen mellan Hanhalls och Halmstad. Halmstads målvakt Anton Malmborg gjorde mål. Visserligen var det i tom bur men ändå, det är en bedrift och en spektakulär sådan :thumbup:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

I seriepremiären div 2 Norra B, mötte det gamla storlaget (nåja) Clemensnäs Lycksele på bortais. Resultat 1-15 och 79 skott på mål (och hur många avslut i övrigt?). Det blir ett skott på mål var 45:e sekund och hygglig skotteffektivitet, om man säger så.

Dessutom smaskade man in sex mål på dryga fem minuter i sista efter diverse bråk och dåligt humör. Måste ha varit en underhållande match, om man var Clemensnäs-supporter.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Inte för att jag vill att musiken på Billingehov ska försvinna men jag vet ju precis hur det känns när man det är drag och musiken kommer in och dödar det.
Lycka till i Linköping och hoppas deras supportrar klarar av förtroendet.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... pela-musik
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Detta kanske vore något att testa i Sverige.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... iblioteket
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

En väldigt intressant och läsvärd artikel kring ämnet huvudskador.

https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=149187
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Är det mål eller spark på 1 - 1 målet i denna match??
https://liiga.fi/fi/ottelut/2019-2020/r ... /seuranta/
Post Reply