Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:Om dom kommit överens om att Skövde ska fixa ett jobb som inte som snickare så är det väl inget konstigt i att Ollikainen blir grinig när det inte uppfylls? Jag vet inte exakt hur snacket gått men jag hörde tidigt (alltså innan han drog) av folk som känner honom att det var ungefär så det var.
Om man som klubb och spelare vet om att man/han är snickare....
Så vore det förbaskat korkat av klubben att lova att ens försöka lova att försöka jobba för ett annat jobb än just ett snickar jobb.
likt väl att det hade varit förbaskat korkat av spelaren att tro att något anat än ett snickar jobb kan erbjudas i en stad som Skövde...

Men visst....vill han (Olli) visa framfötterna så hade han säkert kunnat få ett jobb inom industrin som bemanningsanstäld...
Last edited by Anders Åstebro on 09 Mar 2017, 07:42, edited 1 time in total.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Tidningsartiklar

Post by Marcus Lundgren »

Jag Tror väl snarare att skövde tycker det är en bra idé att spelarna inte har fysiska jobb så ofta det bara går, och om dom lovat en sak så är det orelevant vad vi/ni tycker är rimligt att lova..
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:Jag Tror väl snarare att skövde tycker det är en bra idé att spelarna inte har fysiska jobb så ofta det bara går, och om dom lovat en sak så är det orelevant vad vi/ni tycker är rimligt att lova..
Där håller jag inte alls med dig Marcus...

Det är vi/ni som är klubben!
Utan oss medlemmar/supportrar hade det inte funnits någon ishockeyklubb på div1 nivå i alla fall.
På så vis anser jag att det i allra högsta grad är relevant vad vi tycker och anser om saken.

Och det där med att jobba hårt....
Jösses!
Är väl ingen som "sliter ut sig" idag på sitt jobb?!?
Ja, jo det finns det ju givetvis, men arbeten som på "Line3 på gjuteriet bakom blästern" finns det förhoppningsvis inte så många kvar av nu mer.

Gummi, har varit snickare hela tiden medans han var aktiv inom hockeyn vad jag vet och det har väl fungerat bra för både honom och klubben,,, med tanke på val av arbete....
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Det finns snickare i säsongens trupp också!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Tidningsartiklar

Post by Marcus Lundgren »

Jag vet att det finns snickare i laget, jag tycker det är helt orelevant.. om han har fått ett löfte att inte behöva jobba som snickare för att han tycker det är tungt medans han spelar hockey, så har Skövde fortfarande svikit det löftet oavsett vad ni tycker om att han inte vill jobba som snickare, så jag förstår inte varför ni fortsätter ta upp det som ett argument för att det skulle göra det okej?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:Jag vet att det finns snickare i laget, jag tycker det är helt orelevant.. om han har fått ett löfte att inte behöva jobba som snickare för att han tycker det är tungt medans han spelar hockey, så har Skövde fortfarande svikit det löftet oavsett vad ni tycker om att han inte vill jobba som snickare, så jag förstår inte varför ni fortsätter ta upp det som ett argument för att det skulle göra det okej?
Vart ifrån kommer uppgiften att han blivit lovad ett jobb och att han skall slippa jobba som snickare?

När jag intervjuade honom inför ett av de första debyna berättade han att han sökte jobb, att han tog vad som helst samt att han var utbildad snickare men inte ville jobba som det.

Jag kan mycket väl tänka mig ett scenario där Hasse pratar kontrakt med Ollis agent och när de kommer till jobbfrågan hör Hasse vad Olli kan. Han är utbildad snickare säger agenten och Hasse svarar att då blir det inga problem med jobb. Sedan går agenten till Olli och säger att de har lovat jobb.
Observera att jag bara leker med tanken nu men det låter väl inte osannolikt?

I vilket fall, det låter högst osannolikt att Hasse tar hit en målvakt, investerar några hundra tusen i honom och sedan misshandlar honom så han slutar!

När Olli drog i höstas började det omedelbart från Mariestadshåll att snackas om att han slutade eftersom han inte fick jobb. Jag ställde frågan till en person rätt nere i katakomberna om detta och svaret jag fick var,
"Jaså, ja det var inte vad han förklarade det med inför laget åtminstone"

Jag är övertygad om att i Ollis ögon är det kanske så att han slutade på grund av det men den verkliga orsaken och som också stämmer överens med det enda klubben har sagt, att det är personligt, är den riktiga. Till och med Olli beskriver ju i artikeln i SN att han befann sig i en svår familjär situation.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Tidningsartiklar

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Marcus Lundgren wrote:Jag vet att det finns snickare i laget, jag tycker det är helt orelevant.. om han har fått ett löfte att inte behöva jobba som snickare för att han tycker det är tungt medans han spelar hockey, så har Skövde fortfarande svikit det löftet oavsett vad ni tycker om att han inte vill jobba som snickare, så jag förstår inte varför ni fortsätter ta upp det som ett argument för att det skulle göra det okej?
Vart ifrån kommer uppgiften att han blivit lovad ett jobb och att han skall slippa jobba som snickare?

När jag intervjuade honom inför ett av de första debyna berättade han att han sökte jobb, att han tog vad som helst samt att han var utbildad snickare men inte ville jobba som det.

Jag kan mycket väl tänka mig ett scenario där Hasse pratar kontrakt med Ollis agent och när de kommer till jobbfrågan hör Hasse vad Olli kan. Han är utbildad snickare säger agenten och Hasse svarar att då blir det inga problem med jobb. Sedan går agenten till Olli och säger att de har lovat jobb.
Observera att jag bara leker med tanken nu men det låter väl inte osannolikt?

I vilket fall, det låter högst osannolikt att Hasse tar hit en målvakt, investerar några hundra tusen i honom och sedan misshandlar honom så han slutar!

När Olli drog i höstas började det omedelbart från Mariestadshåll att snackas om att han slutade eftersom han inte fick jobb. Jag ställde frågan till en person rätt nere i katakomberna om detta och svaret jag fick var,
"Jaså, ja det var inte vad han förklarade det med inför laget åtminstone"

Jag är övertygad om att i Ollis ögon är det kanske så att han slutade på grund av det men den verkliga orsaken och som också stämmer överens med det enda klubben har sagt, att det är personligt, är den riktiga. Till och med Olli beskriver ju i artikeln i SN att han befann sig i en svår familjär situation.
Medans jag å andra sidan hörde redan ett par veckor innan han drog att det var pga jobbet, och det var från folk i laget..
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Marcus,
Visst har jobbet en sak i det hela, men det är inte huvudsaken helt klart..
Annars hade Olli förmodligen arbetat som snickare här i Skövde....
Det borde du väl begripa hoppas jag....eller??
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Jan Larsson på SLA har gjort sitt "årliga" besök hemma hos Anton Strålman. Två helsidor i dagens SLA blev det av det.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Det var bra gjort att ha så mycket i eget kapital.
http://www.nsd.se/sport/ny-ekonomisk-su ... 13672.aspx
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Ett längre reportage i dagens SLA som pratat med Hasse om nästa trupp. Där står ungefär samma info som Martin gav på hemsidan i helgen. Det som skiljer är att Hasse uttalar sig om Västra som han tror blir den grupp som det blir svårast att ta sig vidare från. Han säger också att spelarbudget kommande säsong är samma som förra säsongen.

Själv tänker jag då att supporterspelaren blir än viktigare och min insättning gör jag idag :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

SLA har kostat på.sig en helsidesbild där de gratulerar Strålman till guldet.
Snyggt gjort av SLA tycker jag och den sidan gör sig dessutom utmärkt på någon vägg :)
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Tidningsartiklar

Post by Johan Nykvist »

I dagens SLA kan du läsa lite från när de besökte Rebellernas klubblokal i söndags under bordshockeyn.
http://sla.se/sport/2017/07/18/i-vantan-pa-en-ny-sasong
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Tidningsartiklar

Post by Johan Nykvist »

Lite snack från Anton Strålman om sommaren hemma i Skövde.
http://sla.se/sport/2017/07/22/hittar-lugnet-i-skovde
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... avancemang

Tror ju inte att 110.000 per säsong gör varken till eller från om man siktar på SHL men som jag tolkar det så får de 500.000 om året av Karlskoga för att heta Karlskoga. Helt okej deal ;)
/Perka
Post Reply