Anton Strålman

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Anton Strålman

Post by Johan Nykvist »

Grattis Anton Strålman. Envishet ger resultat. Det tog ju många år för honom att aclamasera sig och hitta rätt omgivning i NHL men som sagt nu har ju belöningen kommit med råge. Kan vi få uppleva ett magiskt ögonblick med en Skaraborgare som får inteckna sitt namn i Lord Stanleys Trofe ?
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Anton Strålman

Post by Rickard Dahl »

Så jävla underbart med Stanley Cup-final, gåshud!! :D Dels som Rangers-fan, men unnar också King Henrik den där bucklan något enormt! Givetvis övriga laget, med framför allt Strålman å "Hags", också så klart! :D
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Anton Strålman

Post by Anders Åstebro »

Rickard Dahl wrote:Så jävla underbart med Stanley Cup-final, gåshud!! :D Dels som Rangers-fan, men unnar också King Henrik den där bucklan något enormt! Givetvis övriga laget, med framför allt Strålman å "Hags", också så klart! :D
Ja vilken ooootrolig räddning Henke gjorde.
Han släppte klubban och svingade upp stöten. ;)

Skall du eller jag ta hand att organisera bussresan till Tibro när de har tagit hem bucklan?
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Anton Strålman

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:
Rickard Dahl wrote:Så jävla underbart med Stanley Cup-final, gåshud!! :D Dels som Rangers-fan, men unnar också King Henrik den där bucklan något enormt! Givetvis övriga laget, med framför allt Strålman å "Hags", också så klart! :D
Ja vilken ooootrolig räddning Henke gjorde.
Han släppte klubban och svingade upp stöten. ;)

Skall du eller jag ta hand att organisera bussresan till Tibro när de har tagit hem bucklan?
Ja, makalöst! :) Den kommer sättas i samma rum som hans otroliga räddning mot Finnarna i finalen 2006 i framtiden!

Haha, för det första så tänker jag absolut inte ta ut någon seger i förskott, oavsett vilket lag det blir från väst kommer det bli stentuff, och för det andra tror jag gemene man kan ta sig den korta vägen till Tibro på egen hand om så blir fallet. ;)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Anton Strålman

Post by Anders Åstebro »

Rickard, du som har koll.
När spelas finalen i NHL?
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Anton Strålman

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:Rickard, du som har koll.
När spelas finalen i NHL?
http://espn.go.com/nhl/story/_/page/cal ... l-calendar :) Osäker på tiderna, men brukar vara kring 01:00 svensk tid om matcherna spelas i New York (alltså datumet efter det som anges i länken ovan), om det blir mot Kings börjar matcherna väldigt sent.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Anton Strålman

Post by Ingvar Persson »

Spelas även finalen i bäst av 7
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Anton Strålman

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingvar Persson wrote:Spelas även finalen i bäst av 7
Ja det gör den Ingvar.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Anton Strålman

Post by Johan Nykvist »

Liten intervju med Anton inför Stanley Cup finalen.
http://www.tv4play.se/program/nyheterna ... id=2649119
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Anton Strålman

Post by Oscar Soljamo »

Får väl hålla på Henke och Strålman nu när inga finländare finns i finallagen detta år.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Anton Strålman

Post by Rickard Dahl »

Nyström ber om ursäkt, kul läsning; http://bloggar.expressen.se/nystrom/201 ... om-ursakt/ :)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Anton Strålman

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:Nyström ber om ursäkt, kul läsning; http://bloggar.expressen.se/nystrom/201 ... om-ursakt/ :)
Mäktigt!

Och jag tyckte också han borde blivit uttagen i OS, men tänkte att "ääh, jag är väl säkert bara färgad". Men nu har han ju spelat så jävla bra att många börjat inse hur bra han faktiskt är:)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Anton Strålman

Post by Anders Åstebro »

Marcus Lundgren wrote:
Rickard Dahl wrote:Nyström ber om ursäkt, kul läsning; http://bloggar.expressen.se/nystrom/201 ... om-ursakt/ :)
Mäktigt!

Och jag tyckte också han borde blivit uttagen i OS, men tänkte att "ääh, jag är väl säkert bara färgad". Men nu har han ju spelat så jävla bra att många börjat inse hur bra han faktiskt är:)

Den krönikan av Magnus om Anton vill jag läsa. ;)
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Anton Strålman

Post by Björn Fröberg »

Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Anton Strålman

Post by Anders Åstebro »

""Jag ser tränare som lärare och varje match som ett prov och efteråt vill jag veta om jag klarat provet eller inte. ""

Vilken otroligt bra formulerad inställning han har vår käre Anton...
Post Reply