Hemma på Billingehov

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Hemma på Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Ny säsong står inför dörren och JÄVLAR va gött det ska bli när seriespelet drar igång på söndag.
En del nyheter har ni hört talas om, och jag tänkte att i denna tråd kan ni samla era intryck från matcherna, alltså inte det som händer på isen utan runt omkring.

Vad tycker ni är bra? Vad kan göras bättre?

Jag kan börja då, utan att ha varit på premiären.

Kioskmenyn är ändrad tills denna säsong. Nu kan man bland annat beställa en kebabtallrik (a la Sibylla) i grillen, den ska jag helt klart prova, kanske redan på söndag efter att jag smällt pizzabuffén (http://Rebellerna.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=227)

Väggarna i Billingehov, har fått en behaglig grå färg istället för det som var förra säsongen, var det träfärgat!? Snyggt var det i alla fall, riktigt snyggt!

Sedan tidigare visas repriser från matchen på skärmarna, vilket är RIKTIGT bra och kan skapa intressanta diskussioner i paus.

Musikutbudet skall bytas ut i det stora hela, och jag har hört fåglar kvittra om mer rock. HELT i min smak!!

På tal om musik, så kommer det även att vara liveframträdanden i paus, osäker på vilka matcher... Kanske redan i premiären!? :D

Är jag den enda som vill ha söndag nu!?
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Hemma på Billingehov

Post by Benny Wallin »

Vart kan man finna SIK låten som skulle finnas "på alla social medier"?

Kan inte hitta den någonstans... :|
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Hemma på Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Maten slut i kiosken i slutet av tredje periodpausen!? Det är inte bra!
Se över detta tack, så man slipper stå hungrig i Billingehov.
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Hemma på Billingehov

Post by Benny Wallin »

Kristian Eriksson wrote:Maten slut i kiosken i slutet av tredje periodpausen!? Det är inte bra!
Se över detta tack, så man slipper stå hungrig i Billingehov.
I tredje pausen? :)
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Hemma på Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Benny Wallin wrote:
Kristian Eriksson wrote:Maten slut i kiosken i slutet av tredje periodpausen!? Det är inte bra!
Se över detta tack, så man slipper stå hungrig i Billingehov.
I tredje pausen? :)
Du ser, jag är fortfarande hungrig och kan inte tänka klart. Andra periodpausen skulle det vara givetvis
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Hemma på Billingehov

Post by Stefan Larsson »

Vad har hänt med introt riktigt dåligt denna säsong.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Hemma på Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Stefan Larsson wrote:Vad har hänt med introt riktigt dåligt denna säsong.
håller med.

Sen.. Det var mycket snack innan säsongen om hur mycket som skulle ändras och bli så rock n roll. "Tiden för puckakast i pauserna är över" eller något liknande. Men det har inte varit någonting i pauserna istället? Personligen slänger jag hellre lite puck i pausen än står och gör ingenting.

Plus för nya låten iaf, den tycker jag är bra!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1744
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Hemma på Billingehov

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote:
Stefan Larsson wrote:Vad har hänt med introt riktigt dåligt denna säsong.
håller med.

Sen.. Det var mycket snack innan säsongen om hur mycket som skulle ändras och bli så rock n roll. "Tiden för puckakast i pauserna är över" eller något liknande. Men det har inte varit någonting i pauserna istället? Personligen slänger jag hellre lite puck i pausen än står och gör ingenting.

Plus för nya låten iaf, den tycker jag är bra!
Man tror ju inte ens att introt har startat,sedan börjar dom åka in helt plötsligt...Nej ett mäktigare intro skulle sitta bra!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Hemma på Billingehov

Post by Oscar Soljamo »

Introt tycker jag är väldigt viktigt, skapar en stämming precis innan matchen ska börja.

Puckaslänget hoppas jag inte går bort, en klassiker ju! :)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6074
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hemma på Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

I kväll så är det U16 derby på hovet då Mariestad kommer på besök. Matchen drar igång kl 17:40.
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/6356
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1744
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Hemma på Billingehov

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote:I kväll så är det U16 derby på hovet då Mariestad kommer på besök. Matchen drar igång kl 17:40.
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/6356
Gött,slutar 18:00 så då hinner jag ju se lite av matchen:)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1744
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Hemma på Billingehov

Post by Urban Stahel »

Vad hände med alla planer,jag ser inget som ser annorlunda ut på våra hemma matcher.Jag trodde nog på mer underhållning i pauserna,inte ens puckaslänget är ju kvar:(
Vore skoj om vi kan starta upp puckaslänget inför fortsättnings serien,även om det inte ger mycket pengar till föreningen...Alla bäckar små osv!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1744
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Hemma på Billingehov

Post by Urban Stahel »

U16 har uppvisning mot förorten,4-2 efter första perren.Men dom är löjligt mycket bättre,så jag räknar med att få se möe SIK mål under resten av matchen!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6074
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hemma på Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Urban Stahel wrote:U16 har uppvisning mot förorten,4-2 efter första perren.Men dom är löjligt mycket bättre,så jag räknar med att få se möe SIK mål under resten av matchen!
Skövde vann ju borta mot Mariestad med 11 - 1. Så vi får hoppas på något liknande. J18 spelar hemma i morgon mot Karlskrona kl 14. Tänkte försöka se den matchen.
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/6213
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1744
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Hemma på Billingehov

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote:
Urban Stahel wrote:U16 har uppvisning mot förorten,4-2 efter första perren.Men dom är löjligt mycket bättre,så jag räknar med att få se möe SIK mål under resten av matchen!
Skövde vann ju borta mot Mariestad med 11 - 1. Så vi får hoppas på något liknande. J18 spelar hemma i morgon mot Karlskrona kl 14. Tänkte försöka se den matchen.
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/6213
7-2 efter 2 per,hade inte miniboisarna haft en duktig målis hade det stått 15-2...!
Post Reply