SIK-podden

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Hej,

en tråd för att diskutera SIK-podden. Som nämnt i avsnitt ett tar vi gärna emot all typ av feedback, vi är nyfikna på att höra vad ni har att säga om det. :)
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: SIK-podden

Post by Kristian Eriksson »

Rickard Dahl wrote:Hej,

en tråd för att diskutera SIK-podden. Som nämnt i avsnitt ett tar vi gärna emot all typ av feedback, vi är nyfikna på att höra vad ni har att säga om det. :)
Då kör jag här, som får bli den officiella poddcasttråden. Perka var inne på (i den tidigare tråden) att det var svårt att ladda ner ljudklippet. Jag upplevde det samma, dock inte på datorn men på mobilen. När jag klickade på "download" så spelades klippet upp direkt i mobilen, utan att laddas ner. Det borde ha funkat, men gjorde inte det :) Kan bero på min annars felfria "Kinamobil" (Android)

Annars: Bra jobbat, behaglig jämn ljudnivå, utan några jobbiga ekon (ingen podd nämnd, ingen glömd), bra längd på det hela.

Kan man på något sätt engagera lyssnarna lite, med tävlingar etc. fundera på detta lite. Jag har inga konkreta idéer än, och förväntade mig inte att ni skulle komma med ett helt färdigt koncept från första avsnittet. Jag lovar dock att återkomma när/om jag får några idéer.


Poddnamn: InSIKtens poddcast (även om jag iofs gillar "Höga berg och djupa dalar"-förslaget)
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: SIK-podden

Post by Johan Nykvist »

Jag är inte någon data expert varken vad gäller filer eller nedladdning etc.

Hemifrån på den stationära datorn fungerade det dock alldeles utmärkt direkt med play på hemsidan.
Riktigt bra jobb. Kepp it upp !
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: SIK-podden

Post by Marcus Lundgren »

Har nu lyssnat på hela podden, tyckte den var riktigt bra! Och riktigt bra ljud, vilket ofta är ett problem till och med i mer etablerade poddar jag lyssnar på.

Eftersom ni frågade om feedback:
Ni sa att ambitionen var en pod i månaden. Jag har givetvis full förståelse för att det är ideelt arbete osv. och tänker ju förstås inte sitta här och ha krav. Men JAG personligen hade hellre tagit en varannan vecka men kanske hälften så kort då! Dels tycker jag 1 timme 41 min är lite "för långt" vilket kanske inte hade vart det om jag hade lyssnat på jobbet iofs men som tur är har man ju semester nu ;) Och dessutom tänker jag att det under säsong blir lite för långt emellan när man kanske pratar om enskilda matcher eller resultat eller liknande.
Bara för att betona - full förståelse om så inte blir fallet, men frågar man om feedback så :)

Och personligen gillar jag egentligen enkla namn, SIK-Pod, SIKEN-Pod eller liknande duger gott tycker jag allt! :D
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Kristian Eriksson wrote:
Rickard Dahl wrote:Hej,

en tråd för att diskutera SIK-podden. Som nämnt i avsnitt ett tar vi gärna emot all typ av feedback, vi är nyfikna på att höra vad ni har att säga om det. :)
Då kör jag här, som får bli den officiella poddcasttråden. Perka var inne på (i den tidigare tråden) att det var svårt att ladda ner ljudklippet. Jag upplevde det samma, dock inte på datorn men på mobilen. När jag klickade på "download" så spelades klippet upp direkt i mobilen, utan att laddas ner. Det borde ha funkat, men gjorde inte det :) Kan bero på min annars felfria "Kinamobil" (Android)

Annars: Bra jobbat, behaglig jämn ljudnivå, utan några jobbiga ekon (ingen podd nämnd, ingen glömd), bra längd på det hela.

Kan man på något sätt engagera lyssnarna lite, med tävlingar etc. fundera på detta lite. Jag har inga konkreta idéer än, och förväntade mig inte att ni skulle komma med ett helt färdigt koncept från första avsnittet. Jag lovar dock att återkomma när/om jag får några idéer.


Poddnamn: InSIKtens poddcast (även om jag iofs gillar "Höga berg och djupa dalar"-förslaget)
Ursäkta sent svar! Okej, har nämnt det för Björn, så vi ska kolla vad det kan bero på. Bara en snabb tanke, hade du en app för podcast på mobilen (acast, podcast addict etc.) innan du laddade ner avsnittet? Återkommer när jag vet mer hur som helst!

Tack för den positiva kritiken! Vi (framför allt Björn) har slitit hårt för att få till bra kvalitet på ljudet, och kul att du gillar längden. När vi pratade om just det så var vi överens om att 1h 40 min hade varit för långt för en podcast som kommer ut veckovis, men eftersom vi planerar att släppa avsnitt mindre frekvent tror vi det kan vara lagom.

Absolut kan man engagera lyssnarna på något sätt, tar med oss den idén när vi diskuterar avsnitt två, tack!

Haha, InSIKten! Snyggt! Tål att funderas vidare på. :)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Johan Nykvist wrote:Jag är inte någon data expert varken vad gäller filer eller nedladdning etc.

Hemifrån på den stationära datorn fungerade det dock alldeles utmärkt direkt med play på hemsidan.
Riktigt bra jobb. Kepp it upp !
Tack Johan! Återkommer när jag/vi vet mer gällande det problemet som sagt!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote:Har nu lyssnat på hela podden, tyckte den var riktigt bra! Och riktigt bra ljud, vilket ofta är ett problem till och med i mer etablerade poddar jag lyssnar på.

Eftersom ni frågade om feedback:
Ni sa att ambitionen var en pod i månaden. Jag har givetvis full förståelse för att det är ideelt arbete osv. och tänker ju förstås inte sitta här och ha krav. Men JAG personligen hade hellre tagit en varannan vecka men kanske hälften så kort då! Dels tycker jag 1 timme 41 min är lite "för långt" vilket kanske inte hade vart det om jag hade lyssnat på jobbet iofs men som tur är har man ju semester nu ;) Och dessutom tänker jag att det under säsong blir lite för långt emellan när man kanske pratar om enskilda matcher eller resultat eller liknande.
Bara för att betona - full förståelse om så inte blir fallet, men frågar man om feedback så :)

Och personligen gillar jag egentligen enkla namn, SIK-Pod, SIKEN-Pod eller liknande duger gott tycker jag allt! :D
Tack Marcus, riktigt kul att höra! :)

Tack för intressant input, en god tanke! Tar med oss den för vidare diskussion. Det som jag tänker talar emot frekventare avsnitt är att det blir extra tid på inspelning och redigering trots kortare avsnitt, men den skillnaden kanske bara är marginell, svårt att svara på nu. Vår ambition är ju inget som är hugget i sten, så vi tar med oss detta som sagt så får vi se. :) Absolut, det förstår jag med, ser det absolut inte som kritik, enbart kul att höra folks tankar!

Visst är det så, och det kan nog landa på det enkla namnet till slut. Den som lever får se, men nu har vi i alla fall "sonderat marknaden". :)
Ingvar Persson
Reactions:

Re: SIK-podden

Post by Ingvar Persson »

Skulle gärna vilja veta hur man gör för att lyssna på den så omtalade SIK-podden
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: SIK-podden

Post by Urban Stahel »

Ingvar Persson wrote:Skulle gärna vilja veta hur man gör för att lyssna på den så omtalade SIK-podden
Gå in på Arkivet så finns den näst längst ner.tryck på SIK podden och då kommer den upp.Lycka till Ingvar ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: SIK-podden

Post by Urban Stahel »

Urban Stahel wrote:
Ingvar Persson wrote:Skulle gärna vilja veta hur man gör för att lyssna på den så omtalade SIK-podden
Gå in på Arkivet så finns den näst längst ner.tryck på SIK podden och då kommer den upp.Lycka till Ingvar ;)
http://skovdeik.se/SIK-podden-1/

Eller tryck på denna länken!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: SIK-podden

Post by Ingvar Persson »

Tack för hjälpen Urban
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Den som väntar på något.... SIK-podden #2, ett skönt uppsnack inför söndagens premiär! Trevlig lyssning! :) http://skovdeik.se/SIK-podden-2-den-stora-tipp-podden/
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Då var det dags igen, SIK-podden #3 - "halvtidsrapport"! :D Trevlig lyssning! http://skovdeik.se/SIK-podden-3-halvtidsrapport/
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Här pratar de för övrigt om SIK-podden (och övriga Hockeyettan-poddar), kul! :) http://www.hockeyettan.se/2015/11/06/st ... ettan-8-2/
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: SIK-podden

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:Då var det dags igen, SIK-podden #3 - "halvtidsrapport"! :D Trevlig lyssning! http://skovdeik.se/SIK-podden-3-halvtidsrapport/
Gött, då har man nått å lyssna på när man är på jobbet på måndag ;)
Post Reply