SIK-podden

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Anders Edman wrote:Håller med Urban till 100%. Kanonbra och mycket lyssningsvärd ! En ide som i alla fall jag hade gillat är om ni kunde tänka er att ha ett avsnitt med gamla SIK profiler. Typ..Arto Vesala, Anders Sandberg, Peder Åstemo, Jan-Allan Klang, Anders Sandberg, Conny Andersson m.fl. Vore kul att få höra vad de gör idag, om de följer Siken, lite goa minnen från tältets glansdagar, kvalet till Elitserien mm mm. Ni är jag ju gammal men kanske att även andra hade tyckt att det skulle vara kul att lyssna på ?

Bra jobbat av er, ser fram emot mer :).
Stort tack Anders! :D Kul idé, den tar vi absolut med oss inför framtiden! Sandberg minns jag själv från när jag sprang runt på Billingehov som liten grabb, och många fler från den eran och tidigare profiler finns det allt att snacka med som du säger. Tack! :)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:Jättekul lyssning och framförallt gillar jag delen med Hasse. Jag uppfattar honom som en väldigt rak, ärlig och sympatisk person och är det någon som verkligen borde få uppleva en riktigt bra säsong är han absolut en av dem!

Gubbarna ber om kritik och här kommer naturligtvis det 8-)
Min upplevelse av podden är att det finns utvecklingspotential vad det gäller ljudet. I övrigt gör ni ett bra jobb :)
Tack Perka! :D Kul att du gillade det, vi var väldigt nöjda med den själva, kändes som att den gav mycket matnyttigt och intressant.

Och gällande kritiken så tackar vi stort för den, haha. ;) Intervjun med Hasse var ett experiment. Eftersom vi inte hade planerat att den skulle bli så lång som den blev (skräll! ;) ) och dessutom var tvungna att göra den på en vardagskväll under en väldigt, både för mig och Emil, hektisk vecka, kände vi att det var värt att prova att spela in med min mobiltelefon. Vi tyckte själva att ljudet blev ok (dock inte mer såklart) sett till hur mycket smidigare det var att genomföra (säg intervju 35 min + 10 min "försnack"/genomgång istället för kanske 40-45 min med att rigga upp material + soundcheck samt intervju), men frågan är om vi gör det någon gång i framtiden ändå. Nu vet vi i alla fall.

Gällande övrig inspelningsutrustning använder jag och Emil samma headset + mixerbord som under matcherna när vi spelar in själva. Och där tror jag inte så mycket förbättringspotential i befintlig utrustning finns tyvärr, den är helt enkelt inte bättre än så och då vi driver detta på ideell basis har det inte varit högsta prio att investera i nya när vi har något som fungerar ok. Gällande ljudbilden för dessa så hörs ett konstant, ganska påtagligt, brus i bakgrunden, vilket också finns där under sändningarna men troligtvis inte hörs lika väl eftersom det snappas upp annat ljud där också. Vi har försökt att eliminera det, men ännu inte lyckats.

Intervjuinslagen har i regel gjorts med två kondensatormikrofoner, som under sändningarna används för att ta upp ljud från hallen (de ligger då placerade på taket på pressläktaren), och det har också gett absolut bäst resultat. Men den försvårande omständigheten här är att varje gång behöva gå upp och montera ned dessa inför inspelning, det skulle vara alldeles för bökigt att göra det varje gång tycker vi.

Hoppas inte detta uppfattas som gnäll nu, för det är det absolut inte, utan enbart en förklaring till hur vår situation ser ut och varför ljudet kan skilja en del från inslag till inslag. :) Och givetvis vill vi också ha så bra ljud som möjligt, men det är i alla fall så det ser ut för nu.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Jani Janpah Pahankala wrote:Intervju delen med Hasse var de lite svårt att höra.. Låter som de långt ifrån och att de väldigt lågt.. Så håller med Perka att ljudet är något som man kan jobba på :D Annars klockrent.. Ser fram emot nästa avsnitt.. :D
Se mitt svar ovan Jani. Och ett stort tack i övrigt! :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Färdiglyssnat för denna gång. Bra jobbat gubbar :D

Rätt otrolig resa som Emil och Christofer gjort med Karlskrona!
Kul att höra om lite olika tränarpersonligheter!
Förvånad över det som jag uppfattar som den ofantliga skillnaden i hur man tränar i Skövde respektive Karlskrona!
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: SIK-podden

Post by Jani Eriksson »

Mycket trevlig lyssning! :D
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: SIK-podden

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote: Förvånad över det som jag uppfattar som den ofantliga skillnaden i hur man tränar i Skövde respektive Karlskrona!
Jag tror inte det skiljer bara mellan Skövde och Karlskrona, de flesta elitklubbarna kör numer mindre konditionsträning och mer intervallträning med mer hockeyanpassad inriktning. Hockeyn skiljer sig ju från tex fotbollen genom sina korta byten i högt tempo. Då behövs muskler som är anpassade till det, mjölksyratåliga och explosiva muskler, långsamma och uthålliga muskler är mer för fotboll.I dagens hockey är fart och tempoväxlingsr det viktiga, inte att kunna åka länge.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:Färdiglyssnat för denna gång. Bra jobbat gubbar :D

Rätt otrolig resa som Emil och Christofer gjort med Karlskrona!
Kul att höra om lite olika tränarpersonligheter!
Förvånad över det som jag uppfattar som den ofantliga skillnaden i hur man tränar i Skövde respektive Karlskrona!
Ursäkta för sent svar Perka, men stort tack! :D

Visst är den det, en riktigt spännande resa som kantats av mestadels dur, men även lite moll. Fantastiskt roligt att höra detaljerna om den. :) Väldigt intressant gällande träningsbiten också som du säger, även om vi inte djupdök i detaljer kring just det. Hur som helst får vi ju hoppas att Kempes sätt att driva träning är det bästa. ;)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Jani Janpah Pahankala wrote:Mycket trevlig lyssning! :D
Tack Jani! :D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: SIK-podden

Post by Marcus Lundgren »

Jag har "äntligen" börjat jobba igen efter semestern och då äntligen lyssnat ikapp alla poddar jag låg efter, intressant och bra som alltid! :D

Men.. Det har blivit något konstigt på Podcaster för efter att intervjuerna är klara i del 2, så börjar del 1 igen (fast det fortfarande är i slutet på den filen som heter del 2 alltså). Inte för att det störde mig men ändå :D
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Nu var det längesen sen sist, det har varit mycket annat för oss båda, men ikväll så äntligen! Håll utkik i helgen, mycket göttigt på gång! :D https://twitter.com/Ljungis94/status/776099153793392640
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: SIK-podden

Post by Johan Nykvist »

Åter igen ett strålande arbete ni gjort nu inför premiären.
Riktigt intressant lyssning.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Johan Nykvist wrote:Åter igen ett strålande arbete ni gjort nu inför premiären.
Riktigt intressant lyssning.
Stort tack Johan! :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Dahl wrote:
Johan Nykvist wrote:Åter igen ett strålande arbete ni gjort nu inför premiären.
Riktigt intressant lyssning.
Stort tack Johan! :)
Men du hade lite bråttom där Rickard när ni tippade västra :lol:
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:
Rickard Dahl wrote:
Johan Nykvist wrote:Åter igen ett strålande arbete ni gjort nu inför premiären.
Riktigt intressant lyssning.
Stort tack Johan! :)
Men du hade lite bråttom där Rickard när ni tippade västra :lol:
Vad menar du? :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Dahl wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Rickard Dahl wrote:
Johan Nykvist wrote:Åter igen ett strålande arbete ni gjort nu inför premiären.
Riktigt intressant lyssning.
Stort tack Johan! :)
Men du hade lite bråttom där Rickard när ni tippade västra :lol:
Vad menar du? :)
Du hoppade fortare fram med placeringar än vad Emil han med :D
/Perka
Post Reply