Skövde IK årsmöte

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Då var det dags för SIKs årsmöte idag kl 18. Ska bli spännande att få en summering över säsongen samt se vilka som blir den pågående styrelsen :D
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6074
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Gunwaldh Johansson »

Minusresultat.
http://www.sla.se/sport/2015/06/11/minu ... -skovde-ik
Ganska väntat tyvärr.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Naturligtvis tråkigt med ett minusresultat men jag trodde tills för någon vecka sedan att det skulle vara ett par hundra tusen back så för mig var det en positiv överraskning med "bara" 63 back.
Nu återstår två säsonger innan det negativa kapitalet skall vara borta om det skall vara fortsatt division ett status. Efter att ha hört Göran Strid beskriva klubbens framtid idag känner jag mig positiv.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

I brist på annat att fundera på i några timmar fram till nya backen presenteras så kan man ju fundera över varför SIKs årsmöte tidigareläggs en timma :ugeek:

Min gissning är att en nyckelperson har bråttom iväg till något annat???
Nyckelperson=Ny orförande???
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3791
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Göran Strid »

Motivet är att Sverige-Irland spelar kl 18 och tanken är således att hugade med intressen på bägge håll skulle ha möjlighet att dela på gracerna i viss utsträckning.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote:Motivet är att Sverige-Irland spelar kl 18 och tanken är således att hugade med intressen på bägge håll skulle ha möjlighet att dela på gracerna i viss utsträckning.
Fotboll :lol:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:I brist på annat att fundera på i några timmar fram till nya backen presenteras så kan man ju fundera över varför SIKs årsmöte tidigareläggs en timma :ugeek:

Min gissning är att en nyckelperson har bråttom iväg till något annat???
Nyckelperson=Ny orförande???
Göran Strid wrote:Motivet är att Sverige-Irland spelar kl 18 och tanken är således att hugade med intressen på bägge håll skulle ha möjlighet att dela på gracerna i viss utsträckning.

Jag hade alltså lite fel i mitt antagande Göran, det var inte den nya ordföranden som hade bråttom iväg utan det var den gamla!
OBS att jag skojar :D
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3791
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Göran Strid »

Så rätt du hade! :D
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1847
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Niklas Hjalmarsson »

+8800:- säsongen som gått, nu har det vänt!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Ja vad tror ni om Skövde IKs nya ordförande Alexander Fornsjö då?

Själv ser jag två saker direkt som förhoppningsvis är jättebra egenskaper. Nytt blod och ett inarbetat lokalt kontaktnät!
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:Ja vad tror ni om Skövde IKs nya ordförande Alexander Fornsjö då?

Själv ser jag två saker direkt som förhoppningsvis är jättebra egenskaper. Nytt blod och ett inarbetat lokalt kontaktnät!
Som jag ser det är det jätte intressant med några saker.
En i bemärkelsen en ung kille som också verkar ha följt SIK sedan barnsben och vad jag förstått det även spelat i föreningen. Så jag tvekar inte på hjärtat för föreningen.

Om han dessutom arbetar för handels kammaren så bör det inte direkt saknas kunskaper i debitt och kredit.

Ska bli ytterst intressant att följa vidare.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Krister Holm »

Spelarbudgeten vill ni väl inte avslöja men vad hade ni för omsättning säsongen som var?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3791
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Göran Strid »

Krister Holm wrote:Spelarbudgeten vill ni väl inte avslöja men vad hade ni för omsättning säsongen som var?
Några hundratusen mindre än bois resp höga två miljoner mindre än bois. Samtidigt är det inte möjligt att jämföra de bägge föreningarna med tanke på helt skilda ingångsvärden och förutsättningar. Till exempel kommunala driftsbidrag och gymnasiebidrag och det finns mycket annat. Det blir som att jämföra äpplen med päron.

Alltså är frågan tämligen irrelevant.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1847
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote:
Krister Holm wrote:Spelarbudgeten vill ni väl inte avslöja men vad hade ni för omsättning säsongen som var?
Några hundratusen mindre än bois resp höga två miljoner mindre än bois. Samtidigt är det inte möjligt att jämföra de bägge föreningarna med tanke på helt skilda ingångsvärden och förutsättningar. Till exempel kommunala driftsbidrag och gymnasiebidrag och det finns mycket annat. Det blir som att jämföra äpplen med päron.

Alltså är frågan tämligen irrelevant.
Man tager sig för pannan....
Avgående ordföranden tycker att frågan är irrelevant!!!

Jag såg inte att frågan gällde en jämförelse med nån annan klubb?!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Göran Strid wrote:
Krister Holm wrote:Spelarbudgeten vill ni väl inte avslöja men vad hade ni för omsättning säsongen som var?
Några hundratusen mindre än bois resp höga två miljoner mindre än bois. Samtidigt är det inte möjligt att jämföra de bägge föreningarna med tanke på helt skilda ingångsvärden och förutsättningar. Till exempel kommunala driftsbidrag och gymnasiebidrag och det finns mycket annat. Det blir som att jämföra äpplen med päron.

Alltså är frågan tämligen irrelevant.
Man tager sig för pannan....
Avgående ordföranden tycker att frågan är irrelevant!!!

Jag såg inte att frågan gällde en jämförelse med nån annan klubb?!
Läser man på oxarna så inser man rätt snart att det kommer att tolkas som en jämförelse. Man tar sig för pannan :D
/Perka
Post Reply