Skövde IK årsmöte

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Återigen dags för Skövde IKs årsmöte i eftermiddag klockan 18. Klubbrummet på Billingehov denna gång då kansliet inte finns att tillgå.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Marcus Lundgren »

Plus 41000 alltså.. Låter lite? Är försäljningen av baracken medräknad där?

41000 räcker inte för att täcka upp dom skulder klubben hade sen innan och därmed är inte kraven för elitlicensen uppfyllda och vi går då in i något typ av provår om jag förstått regelverket rätt..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Hur tolkar man detta?

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6707311

Som jag tolkar det så innebär det att vi har 800.000 på banken....
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Marcus Lundgren »

Varför har man en skuld på 145000 och 800 000 som man "inte bestämt vad man ska göra med"?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:Varför har man en skuld på 145000 och 800 000 som man "inte bestämt vad man ska göra med"?
Jag tänker att de skulder man har, vilket belopp det nu än är, de har man en färdig avbetalningsplan för och då är det kanske inte någon mening med att riva i den då det kostar mer än det smakar. Kan det inte vara så?

Räkenskapsåret sträcker sig mellan 160501-170430. Är det inte rätt troligt att summan för klubbstugan hör till det räkenskapsår som påbörjades 170501? Är det så tas klubbstugan i bokslutet naturligtvis upp till något helt annat värde än försäljningssumman.

Om mina tankegångar stämmer så bör det ju också vara så att oavsett vad man använder pengarna till som kom in vid försäljningen av klubbstugan så kunde de inte påverka bokslutet som sträcker sig till sista april. Det är ju olika räkenskapsår!
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Krister Holm »

Är det som du tror Perka att pengarna kom in efter 1/5 och alltså ska bokförs på innevarande år så faller bitarna på plats. Synd bara att de inte kommunicerade ut det för det är ju ingalunda givet. Nu blir det bara en massa spekulationer.

Var du på årsmötet?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote:Är det som du tror Perka att pengarna kom in efter 1/5 och alltså ska bokförs på innevarande år så faller bitarna på plats. Synd bara att de inte kommunicerade ut det för det är ju ingalunda givet. Nu blir det bara en massa spekulationer.

Var du på årsmötet?
Gick solen upp i morse ;)

Man kan ju tycka vad man vill om vad som tas upp på ett årsmöte eller inte men ett årsmötes uppgift är ju att redovisa förvaltning och ekonomi för året som varit, ge avgående styrelse ansvarsfrihet om allt är i sin ordning samt välja en styrelse för det kommande året och allt detta gjordes ju på ett föredömligt sätt.
/Perka
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK årsmöte

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:Är det som du tror Perka att pengarna kom in efter 1/5 och alltså ska bokförs på innevarande år så faller bitarna på plats. Synd bara att de inte kommunicerade ut det för det är ju ingalunda givet. Nu blir det bara en massa spekulationer.

Var du på årsmötet?
Gick solen upp i morse ;)

Man kan ju tycka vad man vill om vad som tas upp på ett årsmöte eller inte men ett årsmötes uppgift är ju att redovisa förvaltning och ekonomi för året som varit, ge avgående styrelse ansvarsfrihet om allt är i sin ordning samt välja en styrelse för det kommande året och allt detta gjordes ju på ett föredömligt sätt.
Jag undrade bara eftersom det tydligen inte framgått på årsmötet hur det låg till med försäljningen och hur denna intäkt bokförts. Det är ju en rätt stor summa och det borde väl ligga i årsmötets intresse att få veta just detta? Sedan kanske din teori om att den ska bokföras nästa år stämmer, men hade det varit jag som varit på mötet så hade jag frågat detta för att veta säkert. På samma sätt hade jag ställt frågan varför man inte betalar sina skulder om man har pengar på banken. Visst skulle det kunna vara avbetalningar, men en idrottsklubb brukar inte ligga på så mycket avbetalningar om man inte äger arenan eller dylikt och det finns det väl ingen som gör på hockeyettannivå. Man har liksom inte så mycket fasta inventarier som finns som säkerhet som gör att man betalar av.
Post Reply