Skövde IK WebbTv

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Anledningen till att klippningen ser ut som den gör just nu är för att klippningen sker under tiden som matchen spelas. När jag trycker ut reprisen med min superdeluxe-fotpedal i sändningen klipps highlight direkt och spelar upp 12 sekunder tillbaks i tid från den punkten. Måste helt enkelt klippa då för att spelet som leder fram till målet ska komma med.

Men jag håller med er, vore trevligt att ha lite längre klipp just vid målen och jag har redan börjat skriva på nya script för det ändamålet. Tar dock lite tid då jag även måste programmera om min fotpedal och handkontroll. Om det blir som jag vill kommer även reprisen på målet då komma med i highlightsklippen.

Kul med lite konstruktiv kritik. Det gör att man inte nöjer sig och försöker utveckla det hela ytterligare.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Ingvar Persson »

Benny Wallin wrote:
Ingvar Persson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Benny Wallin wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Jag har en liten ide om "Highlightsen" efter matcherna.
Jag tycker (trots att det är SIK :oops: ) att det kanske är lite väl koncentrerat med "bara" målen, det är iallafall att när målet kommer så "klipper" ni nästan direkt efter målet och börjar rulla nästa mål.
Vore det inte bra om ni låter kommentatorerna "avsluta" snacket direkt efter målet där de ofta kommenterar målet och assisterna, och alltså inte klippa mitt i snacket utan ta med det även på "highlightsen"?
För att vara en Boisare så har vi två tänkt i samma banor!

Har även jag funderat på om ni inte borde låta klippen rulla lite längre så man främst kan höra era tankar kring målen/situationen :)

Bra framfört NH!
:idea: x :idea: :arrow: :idea: :idea:
Kan nog vara ett bra förslag, men när SIK gör 10 mål så finns risk för att sändningen blir lite lång om sändningen för varje mål skall förlängas.
Ingvar, att det blir över 10 mål sker knappt 1 gång om året. Så om den matchens highlights blir något längre skadar inte. Det argument som jag antar att Webb tv gruppen kommer använda sig av, det är i så fall att klippen blir lite för långa i ishallen, eftersom dom i första hand ska visas i paus, då vill nog folk att det går undan "när dom väntar på sin mat", och där tjänar dom inget på att "vi ska höra" vad dom tycker om vissa situationer eftersom det ändå inte hörs i hallen.
OK Benny jag köper Dina argument.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Per-Erik Odh »

Björn Fröberg wrote:Anledningen till att klippningen ser ut som den gör just nu är för att klippningen sker under tiden som matchen spelas. När jag trycker ut reprisen med min superdeluxe-fotpedal i sändningen klipps highlight direkt och spelar upp 12 sekunder tillbaks i tid från den punkten. Måste helt enkelt klippa då för att spelet som leder fram till målet ska komma med.

Men jag håller med er, vore trevligt att ha lite längre klipp just vid målen och jag har redan börjat skriva på nya script för det ändamålet. Tar dock lite tid då jag även måste programmera om min fotpedal och handkontroll. Om det blir som jag vill kommer även reprisen på målet då komma med i highlightsklippen.

Kul med lite konstruktiv kritik. Det gör att man inte nöjer sig och försöker utveckla det hela ytterligare.
Är inte detta inlägget värt att vara det sista i tråden om varför high lights ser ut som de gör just nu? Det tycker jag i varje fall! Ni gör ett bra jobb på webbtvn och utvecklar det dessutom. Åpplåder :D
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Ingvar Persson »

Per-Erik Odh wrote:
Björn Fröberg wrote:Anledningen till att klippningen ser ut som den gör just nu är för att klippningen sker under tiden som matchen spelas. När jag trycker ut reprisen med min superdeluxe-fotpedal i sändningen klipps highlight direkt och spelar upp 12 sekunder tillbaks i tid från den punkten. Måste helt enkelt klippa då för att spelet som leder fram till målet ska komma med.

Men jag håller med er, vore trevligt att ha lite längre klipp just vid målen och jag har redan börjat skriva på nya script för det ändamålet. Tar dock lite tid då jag även måste programmera om min fotpedal och handkontroll. Om det blir som jag vill kommer även reprisen på målet då komma med i highlightsklippen.

Kul med lite konstruktiv kritik. Det gör att man inte nöjer sig och försöker utveckla det hela ytterligare.
Är inte detta inlägget värt att vara det sista i tråden om varför high lights ser ut som de gör just nu? Det tycker jag i varje fall! Ni gör ett bra jobb på webbtvn och utvecklar det dessutom. Åpplåder :D
Håller med Dig Per-Erik. Tycker att Fröberg & Co gör ett jättebra jobb.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Niklas Hjalmarsson »

Björn Fröberg wrote:Anledningen till att klippningen ser ut som den gör just nu är för att klippningen sker under tiden som matchen spelas. När jag trycker ut reprisen med min superdeluxe-fotpedal i sändningen klipps highlight direkt och spelar upp 12 sekunder tillbaks i tid från den punkten. Måste helt enkelt klippa då för att spelet som leder fram till målet ska komma med.

Men jag håller med er, vore trevligt att ha lite längre klipp just vid målen och jag har redan börjat skriva på nya script för det ändamålet. Tar dock lite tid då jag även måste programmera om min fotpedal och handkontroll. Om det blir som jag vill kommer även reprisen på målet då komma med i highlightsklippen.

Kul med lite konstruktiv kritik. Det gör att man inte nöjer sig och försöker utveckla det hela ytterligare.
Tack för ett bra svar, och kul att du uppskattar "input" utifrån :)

Dock så förstår jag mig inte på Perkas svar att det "bör" vara sista inlägget om varför det ser ut som det gör i highlightsen???
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Björn Fröberg wrote:Anledningen till att klippningen ser ut som den gör just nu är för att klippningen sker under tiden som matchen spelas. När jag trycker ut reprisen med min superdeluxe-fotpedal i sändningen klipps highlight direkt och spelar upp 12 sekunder tillbaks i tid från den punkten. Måste helt enkelt klippa då för att spelet som leder fram till målet ska komma med.

Men jag håller med er, vore trevligt att ha lite längre klipp just vid målen och jag har redan börjat skriva på nya script för det ändamålet. Tar dock lite tid då jag även måste programmera om min fotpedal och handkontroll. Om det blir som jag vill kommer även reprisen på målet då komma med i highlightsklippen.

Kul med lite konstruktiv kritik. Det gör att man inte nöjer sig och försöker utveckla det hela ytterligare.
Tack för ett bra svar, och kul att du uppskattar "input" utifrån :)

Dock så förstår jag mig inte på Perkas svar att det "bör" vara sista inlägget om varför det ser ut som det gör i highlightsen???
Det beror på att jag också ser att det är ett bra svar och därmed förtjänade att ligga som sista inlägg i tråden. Inlägget längst ned är det flest som ser.
Kanske lite mycket begärt att en boisare skall förstå det så du är förlåten Niklas ;)
/Perka
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Jag la märke till idag att Borlänge startat upp sin playkanal på Solidtango. Bara hoppas att dom får ordning på grejerna innan matchen på söndag så man kan se sändningen istället för Swehockey.

https://borlangehf.solidtango.com
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Marcus Lundgren »

Fruktansvärt bra lyx med highlights i pauserna på en j18 match! Både nu och i söndags! Imponerande! (och givetvis att ni sänder men den ser jag ju inte eftersom jag är på plats :D)
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Marcus Lundgren wrote:Fruktansvärt bra lyx med highlights i pauserna på en j18 match! Både nu och i söndags! Imponerande! (och givetvis att ni sänder men den ser jag ju inte eftersom jag är på plats :D)
Tackar! Kul att det uppskattas Marcus :)
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Marcus Lundgren »

Björn Fröberg wrote:
Marcus Lundgren wrote:Fruktansvärt bra lyx med highlights i pauserna på en j18 match! Både nu och i söndags! Imponerande! (och givetvis att ni sänder men den ser jag ju inte eftersom jag är på plats :D)
Tackar! Kul att det uppskattas Marcus :)
Hörde flera andra som uppskattade också kan jag tillägga! :)
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Apropå highlights. Om ni tittar på HL från J18-matcherna så har jag gjort om klippningen så att "eftersnacket" och repris+slowmotion kommer med vid mål. Har även lagt till slowmotionklipp vid speciella situationer som tex. vid tacklingen i ryggen på en SIK-spelare i senaste HL.
Vad tycker ni? Är detta upplägget bättre eller finns det ytterligare saker ni vill se i HL?

Sen längden då. Highlights från J18-matcherna blev i mitt tycke kanske lite väl långa. Ca. 8,5min. Ett resultat av de längre klippen vid målsituationerna bla. Är det för långt eller orkar man kolla på 7-10 minuters HL-klipp? Ett alternativ är att inte ta med lika mycket målchanser och övriga situationer som inte är mål.

Passa på att säga vad ni tycker nu för när väl fösäsongsmatcherna börjar närma sig vill jag ogärna ändra på något.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Marcus Lundgren »

Jag tycker att det såg riktigt bra ut! Riktigt kul med slowmotion
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Kristian Eriksson »

Björn Fröberg wrote:Apropå highlights. Om ni tittar på HL från J18-matcherna så har jag gjort om klippningen så att "eftersnacket" och repris+slowmotion kommer med vid mål. Har även lagt till slowmotionklipp vid speciella situationer som tex. vid tacklingen i ryggen på en SIK-spelare i senaste HL.
Vad tycker ni? Är detta upplägget bättre eller finns det ytterligare saker ni vill se i HL?

Sen längden då. Highlights från J18-matcherna blev i mitt tycke kanske lite väl långa. Ca. 8,5min. Ett resultat av de längre klippen vid målsituationerna bla. Är det för långt eller orkar man kolla på 7-10 minuters HL-klipp? Ett alternativ är att inte ta med lika mycket målchanser och övriga situationer som inte är mål.

Passa på att säga vad ni tycker nu för när väl fösäsongsmatcherna börjar närma sig vill jag ogärna ändra på något.


MÖÖÖÖCKKE bra HL från J18 matchen!!! FY fan, det tar sig sa brandmannen! (inte för att det var dåligt förr men...)
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Gunwaldh Johansson »

Tycker att dom är jäkligt bra. Är inte många div 1 klubbar som har så bra kvalite på sina highlights Björn!
Hela gänget gör ett jäkligt bra jobb!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Rickard Dahl »

Tack så mycket för alla fina ord hörni, det värmer och taggar en än mer! :D

Kan ju även tillägga hur roligt vi haft med att sända J18 igen. Dels är det väldigt kul att kastas in i hetluften och köra ett par matcher igen, förlänga säsongen lite, och dels vet vi hur mycket det uppskattas av grabbarna i laget (såväl som åskådare har vi ju märkt :) )! Sen ska ju sägas att det är förbannat rolig hockey också. Tänk i söndags, vilka känslor och vilken fart! Minns främst assisterande kaptenen Jakob Valfridsson i Halmstad, som efter ett - i hans mening - felaktigt domslut ställde sig upp i båset och applåderade domaren. :lol: Sånt ser man inte på seniornivå! ;)
Post Reply