Skövde IK WebbTv

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Startar en tråd där ni som har lust att vädra era åsikter om websändningarna och highlights kan göra så. Så slipper vi skräpa ner matchtrådarna med ev. diskussioner.

Passar på att svara på några tidigare frågor/önskemål som dykt upp.

Angående mer frekvent visning av resultattavlan under match så försöker jag filma den så ofta jag kan och kommer ihåg. Är särskilt svårt att göra detta när spelet är förlagt i zonen längst ifrån resultattavlan. Svårt att hinna panorera fram och tillbaka innan nästa tek är igång. Jag har uppmärksammat våra kommentatorer om att läsa upp tiden men ska be dom göra detta oftare.

När det kommer till highlights och önskemålet om att få med fler sekvenser så är det inte alls någon omöjlighet. Jag behöver dock ganska exakta tidsangivelser och vad exakt som ska vara med. Sen är det såklart så att ju mer sekvenser som ska vara med ju längre tid tar det att både klippa, rendera och framförallt att ladda upp till youtube vilket innebär att det dröjer längre innan filmen kan publiceras på våran youtube-kanal. För att det ska bli bra krävs att någon synkar ett tidtagarur ihop med mig när jag startar inspelningen varje period för att kunna hitta sekvensen på minneskortet. Tar vansinnigt lång tid annars. Om någon känner sig manad att hjälpa till med detta (varje match, inte bara när det passar) är jag villig att testa. Isåfall är det bara att höra av sig på sikwebbtv@gmail.com
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Ingvar Persson »

För min del som av hälsoskäl inte kan komma till Billingehov är Webb Tv en fullträff.
Har inte kunnat se de 2 senaste sändningarna men kommer att se matchen mot Grästorp

När man missar sändningarna så är Highlight-sändningarna verkligen bra med repriser i långsamt tempo på varje mål.
Tycker även att de två som kommenterar gör ett mycket bra jobb.
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Benny Wallin »

Första sändningen för min del, har inte missat en match på bra många år men de kan ju även tyckas vara rätt skönt att missa matcher då o då, om man får se dom på nätet som jag får idag.

Helvete va bra det blivit, som jag nämnde i en annan tråd, med den budget och utrustning ni har så är ni guld värda, och firman Dahl/Ljungberg är underbara att lyssna på, höjer pulsen ett par snäpp! Grymt!

Fortsätt såhär och jag läste tidigare att ni fick lite kritik att ni inte visar klockan så mycket.
Antar att ni tagit hand om det nu för jag tycker det visas alldeles lagom, ett par minuters mellanrum, det behövs inte mycket mer!

Grymt jobbat Fröberg o Co!
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Ingvar Persson »

En fråga till de ansvariga för Webb-tv

Kan Ni se vilka som löser in sig i webb-tv matcherna?
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Kristian Eriksson »

Ingvar Persson wrote:En fråga till de ansvariga för Webb-tv

Kan Ni se vilka som löser in sig i webb-tv matcherna?
Ja dom ser samtliga som köper matchen
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Ingvar Persson wrote:En fråga till de ansvariga för Webb-tv

Kan Ni se vilka som löser in sig i webb-tv matcherna?
Det stämmer som Kristian skriver. Vi ser namnet som köparen registrerat på sitt konto på solidtango. Lite kändisar inom hockeyvärlden dyker det allt upp lite då och då :) Vet inte om man får berätta så jag låter det vara hemligt.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Benny Wallin wrote:Första sändningen för min del, har inte missat en match på bra många år men de kan ju även tyckas vara rätt skönt att missa matcher då o då, om man får se dom på nätet som jag får idag.

Helvete va bra det blivit, som jag nämnde i en annan tråd, med den budget och utrustning ni har så är ni guld värda, och firman Dahl/Ljungberg är underbara att lyssna på, höjer pulsen ett par snäpp! Grymt!

Fortsätt såhär och jag läste tidigare att ni fick lite kritik att ni inte visar klockan så mycket.
Antar att ni tagit hand om det nu för jag tycker det visas alldeles lagom, ett par minuters mellanrum, det behövs inte mycket mer!

Grymt jobbat Fröberg o Co!
Tackar Benny. Med Emils och Rickards intåg så har kvalitén höjts avsevärt enligt mig.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Rickard Dahl »

Benny Wallin wrote:Första sändningen för min del, har inte missat en match på bra många år men de kan ju även tyckas vara rätt skönt att missa matcher då o då, om man får se dom på nätet som jag får idag.

Helvete va bra det blivit, som jag nämnde i en annan tråd, med den budget och utrustning ni har så är ni guld värda, och firman Dahl/Ljungberg är underbara att lyssna på, höjer pulsen ett par snäpp! Grymt!

Fortsätt såhär och jag läste tidigare att ni fick lite kritik att ni inte visar klockan så mycket.
Antar att ni tagit hand om det nu för jag tycker det visas alldeles lagom, ett par minuters mellanrum, det behövs inte mycket mer!

Grymt jobbat Fröberg o Co!
Tackar för de fina orden Benny, kul att det uppskattas och att webb-tvn ses som ett fullgott komplement till IRL. All denna positiva respons gör bara att man blir än mer taggad. :) Just idag tyckte jag personligen det var en av våra svåraste matcher hittills eftersom spelet böljade fram och tillbaka hela tiden, men det verkar ju som att vi fick till det med. ;)

Vi är ett bra team hela gruppen tycker jag, där jag och Emil gör vad vi kan medan Björn o Co. bakom kameran gör det riktigt, riktigt bra. Vi har också väldigt kul under tiden!
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Benny Wallin »

Kul och riktigt bra läge lite lätt in på 3e att gå igenom andra matcherna, mål och lätta reflektioner på ställningen! :) Och klockan som tidigare har nämnts att den visas sällan, det tycker ja ni gör kanonbra nu :)

Fan sändningen är rena medicinen när man är sjuk :) grymt jävla bra!!!
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Tobias Thurén wrote:Vilken match! SIK kan spela hockey!!såg inte hela matchen ska tilläggas men herrejösses vad dom dominerade. Tyvärr strulade matchen på webben idag så jag missade större delen av första och hela tredje :cry: hoppas det var tillfälligt.
Svarar dig här istället Tobias.
Sändningen fungerade uppe hos mig på datorn jag har igång där för att se så att sändningen inte kraschar. Bortsett från några minuter i tredje så funkade det iallafall där. Hade iofs inte samma dator som jag brukar så kan ha berott på den. Benny tittade ju också på webben. Hur funkade det för dig Benny?

Om du upplever det som större delen av matchen inte gått att se pga. brister hos oss och inte ditt bredband eller din dator tex. så kan du vända dig till solidtango och få en återbetalning alt. en värdekod att använda till en annan match.

Om du går in här: https://skovdeik.solidtango.com/support så borde du kunna hitta en mailadress att skicka till om du vill kräva återbetalning.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Benny Wallin wrote:Kul och riktigt bra läge lite lätt in på 3e att gå igenom andra matcherna, mål och lätta reflektioner på ställningen! :) Och klockan som tidigare har nämnts att den visas sällan, det tycker ja ni gör kanonbra nu :)

Fan sändningen är rena medicinen när man är sjuk :) grymt jävla bra!!!
Tack Benny! Tobias hade strul med sin sändning, hur funkade det för dig?
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Rickard Dahl »

Benny Wallin wrote:Kul och riktigt bra läge lite lätt in på 3e att gå igenom andra matcherna, mål och lätta reflektioner på ställningen! :) Och klockan som tidigare har nämnts att den visas sällan, det tycker ja ni gör kanonbra nu :)

Fan sändningen är rena medicinen när man är sjuk :) grymt jävla bra!!!
Tackar Benny! :) Vi brukar alltid försöka klämma in lite om de andra matcherna, och även om det tog oss ett par avblåsningar (vill inte prata om det när spelet är igång), så blev det nog bra. ;) Kul att du gillar hur det fungerar med klockan, vi försöker även nämna vad den är så ofta vi kommer ihåg.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Tobias Thurén »

Björn Fröberg wrote:
Tobias Thurén wrote:Vilken match! SIK kan spela hockey!!såg inte hela matchen ska tilläggas men herrejösses vad dom dominerade. Tyvärr strulade matchen på webben idag så jag missade större delen av första och hela tredje :cry: hoppas det var tillfälligt.
Svarar dig här istället Tobias.
Sändningen fungerade uppe hos mig på datorn jag har igång där för att se så att sändningen inte kraschar. Bortsett från några minuter i tredje så funkade det iallafall där. Hade iofs inte samma dator som jag brukar så kan ha berott på den. Benny tittade ju också på webben. Hur funkade det för dig Benny?

Om du upplever det som större delen av matchen inte gått att se pga. brister hos oss och inte ditt bredband eller din dator tex. så kan du vända dig till solidtango och få en återbetalning alt. en värdekod att använda till en annan match.

Om du går in här: https://skovdeik.solidtango.com/support så borde du kunna hitta en mailadress att skicka till om du vill kräva återbetalning.
Är varken ute efter ersättning el att gnälla, då det alltid funkat perfekt förut. Har tittat på alla onsdagsmatcher på webben och kommer fortsätta med det. :D
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Kul att att det fungerat bra tidigare. Konstigt att det inte gick bra denna gången då. Vore intressant att höra om någon mer hade samma problem. Vid något tillfälle tidigare har solidtango haft problem med sina servrar men matchen ligger i sin helhet på severn nu och det tyder på att det funkat där.

Jag ska med start nästa match för säkerhets skull köra bredbandskollen några gånger under pauserna för att se att så att hastigheten på kommunens bredband inte sjunker också.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Benny Wallin »

Björn Fröberg wrote:
Benny Wallin wrote:Kul och riktigt bra läge lite lätt in på 3e att gå igenom andra matcherna, mål och lätta reflektioner på ställningen! :) Och klockan som tidigare har nämnts att den visas sällan, det tycker ja ni gör kanonbra nu :)

Fan sändningen är rena medicinen när man är sjuk :) grymt jävla bra!!!
Tack Benny! Tobias hade strul med sin sändning, hur funkade det för dig?
Det var riktigt bra fram till 3e, då hoppade det ganska rejält. Missade bara lille lindgrens mål från blålinjen! Men som sagt, 3e var ganska knepig, hoppade fram och tillbaka samt stängdes av en hel del tyvärr!
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
Post Reply