Efterlysning

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Efterlysning

Post by Kristian Eriksson »

Är det någon som vet med sig att han/hon har supporterprylar liggande hemma hos sig (flaggor, banderoller etc.) så ser vi gärna att dessa kommer till Billingehov så fort som möjligt!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Efterlysning

Post by Per-Erik Odh »

Kristian Eriksson wrote:Är det någon som vet med sig att han/hon har supporterprylar liggande hemma hos sig (flaggor, banderoller etc.) så ser vi gärna att dessa kommer till Billingehov så fort som möjligt!
I mitt garage finns det en del :ugeek:
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Efterlysning

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:
Kristian Eriksson wrote:Är det någon som vet med sig att han/hon har supporterprylar liggande hemma hos sig (flaggor, banderoller etc.) så ser vi gärna att dessa kommer till Billingehov så fort som möjligt!
I mitt garage finns det en del :ugeek:
Då är det bara för Rebellernas tifo grupp at gör en insats då..(kan behövas flera)...
Vill man ha rätt på grejerna så är det bara att fara till Perka och hjälpa honom att städ ur sitt garage då jag är säker på att prylarna ligger längst in och längst ner under allt han har där... :mrgreen:
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Efterlysning

Post by Björn Fröberg »

Jag har en efterlysning!

Jag behöver ha tag i någon som är duktig på powerpoint 2007. Vill få in highlights från youtube i slingan som rullar i hallen före matcherna.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Efterlysning

Post by Kristian Eriksson »

Björn Fröberg wrote:Jag har en efterlysning!

Jag behöver ha tag i någon som är duktig på powerpoint 2007. Vill få in highlights från youtube i slingan som rullar i hallen före matcherna.
Under menyn "Utvecklare" har du en undermeny som heter "Kontroller", klicka på knappen "Fler kontroller" Det är en hammare på den knappen. DÄR kan man lägga in videoklipp.

Nu till min fråga. Är klippet lokalt på datorn eller på Skövde IKs YouTube-kanal?

Är det ett klipp från YouTube-kanalen så skall du välja "shockwave flash object"
Om det är ett klipp från datorn, lokalt så bör du nog välja "Windows Media Player" i menyn "under hammaren" (utan att vara helt 100 säker)

När du valt något av detta så kan du "rita upp" en ruta där filmen skall spelas upp i i presentationen. Högerklicka i rutan du ritat upp och välj "egenskaper"

Saker att ändra efter att du klickat på "egenskaper"
Klipp från YouTube: Klistra in YouTube-länken bredvid där det står "Movie" (någon liten ändring kan behövas i länken),
ändra även "Playing" till "true" om du vill att filmen skall starta när sliden visas. Tryck OK

Klipp från datorn (lokalt): Skriv in länken till filmen bredvid där det står "URL" (ex. D:\Musikvideos\film.mp4), ändra inställningar för "fullscreen" och tryck OK
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Efterlysning

Post by Björn Fröberg »

Har testat just på det där sättet. Hittade en tutorial på youtube men lyckades inte få igång det. Hade iofs lite bråttom då jag skulle fixa med lite annat inne i hallen. Är ju Clabbes dator det sköts ifrån och har ju inte tillgång till den när som helst. Får försöka igen när tillfälle ges. Hade hoppats på att få igång det till söndag. Får hoppas det blir klart till matchen efter det istället.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Efterlysning

Post by Per-Erik Odh »

I torsdags när Vimmerby var här var det något ljushuvud som stal deras flagga som hängde över räcket på bortastå. Flaggan hade kostat 1600 så förutom att vara ett viktig symbol har den grävt ett hål i någons plånbok.

Är det någon som har ett tips över vart den kan vara eller vem som tagit den så tar jag tacksamt emot det på 0703 29 26 43

Observera att det är knappast någon Rebell som är den skyldige utan det är helt enkelt så att Vimmerby supportrarna tog kontakt med oss i lördags och vi har inte själva kommit någon stans i våra utforskningar.
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Efterlysning

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:I torsdags när Vimmerby var här var det något ljushuvud som stal deras flagga som hängde över räcket på bortastå. Flaggan hade kostat 1600 så förutom att vara ett viktig symbol har den grävt ett hål i någons plånbok.

Är det någon som har ett tips över vart den kan vara eller vem som tagit den så tar jag tacksamt emot det på 0703 29 26 43

Observera att det är knappast någon Rebell som är den skyldige utan det är helt enkelt så att Vimmerby supportrarna tog kontakt med oss i lördags och vi har inte själva kommit någon stans i våra utforskningar.
Va f*n!
Det där var ju inte så skarpt gjort... :(

Är det någon som ångrar sitt tilltag och vill lämna in den anonymt så är det bara att slå en signal till mig på 0709-466 338, så
kommer jag och hämtar upp den och överlämnar den till Perka....

Inga glidtackling denna gång alá Stefan...
Hade må hända varit på sin plats även där... :evil:

/Xoog
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Efterlysning

Post by Urban Stahel »

Rebellerna behöver en ny data/video projektor,billig eller helst gratis!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Efterlysning

Post by Johan Nykvist »

En liten efterlysning.
Den 16e december firar ju som bekant Rebellerna sitt 15 års jubileum. Jag håller på att förbereda ett bildspel/en video inför detta med bilder från åren som har gått. Skulle dock önska flera. Speciellt om det finns från de tidiga åren av verksamheten..Finns det att folk har sådana sparade och liggandes i arkivet och vill dela med sig av dessa så är jag tacksam. Skicka de gärna i så fall till mig på johan.nykvist@Rebellerna.com

Tack på förhand och forzza SIken idag mot 3 nya poäng.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Efterlysning

Post by Kristian Eriksson »

Efterlysning

Skövde IK:s materialare söker ett plåtskåp (typ: https://www.bauhaus.se/media/catalog/pr ... 751A_2.jpg). Krav: låsbart med nycklar.
Finns det någon forumanvändare som har ett sådant i sitt garage eller förråd och kan tänkas skänka detta? Kontakta isf. mig på tfn 0708 - 58 16 82
Post Reply